Alla inlägg under november 2009

Av Holger Åhman - 9 november 2009 09:52

hej!


Idag ska jag börja min cellgiftsbehandling. Jag kommer att få den via droppet så det kommer inte bli så stor förändring. På morgonen har jag och min familj varit på en liten prommenad. Jag har blivit jätteduktig på att ta med mej mitt dropp. Vi har varit till Lekterapin och tittat, där finns massor av roliga saker att göra, leka med bilar, rita, spela musik mm.


Idag har det kommit några nya kompisar till avdelningen som ska vara här en vecka för behandling. En kille som heter Linus och bara är ett år äldre än mej, så vi har hejat på varandra och pratat lite.


kram

  

Av Holger Åhman - 8 november 2009 10:25

godmorgon!


Idag är det farsdag och jag har uppvaktat pappa med frukost, en fototidning och ett kort. Jag har fått mediciner och snart ska jag få duscha. Mitt blodvärde är fortfarande väldigt lågt men har precis kommit över gränsen så att jag inte behöver blodtransfusion mer just nu iaf. Ett CVK sitter inopererat i en stor ven och slutet på slangen sitter i hjärtats vänstra förmak. Genom det kan de ta alla möjliga prover utan att behöva sticka mej varje gång. Jag får medicin genom sonden som går från magen, upp och ut genom näsan.


Här är jag alldeles nyvaken och sitter i sängen

  


Här är hela familjen efter frukost.

  

Av Holger Åhman - 7 november 2009 14:39

Äntligen har jag fått tillbaka lite matlust!


  

Av Holger Åhman - 7 november 2009 11:33

Nu ligger jag och vilar efter en tur runt här på avd. det var skönt att få röra på sig lite efter 2 dagars sängliggande.

Jag känner mig pigg och glad och tycker det är bra här mina doktorer är så duktiga och man behöver inte vara orolig att det skall göra ont när dom undersöker mig och det tycker jag känns skönt.

Nu skall jag sova lite så jag orkar busa med min mamma och pappa lite sedan dom skall inte få en lugn stund Flört

Jag hör av mig senare och berättar mer


Kram på er


Av Holger Åhman - 6 november 2009 21:30

Nu ligger jag och sussar, kroppen har svällt lite av all vätska så nu har jag fått vätskedrivande och medicin för att få igång min mage. Idag har jag träffat ännu fler nya läkare och sköterskor. De är alla jättesnälla och duktiga med mig. Jag har varit hungrig, ätit korvbröd och druckit välling. Jag har suttit i sängen med mamma eller pappa hela dagen. Vi har mest myst och vilat med lite små bus ibland.


Vi vet nu att jag och mina föräldrar blir kvar här en månad som första steg.


Godnatt

Holger

Av Holger Åhman - 6 november 2009 14:17

  

hej!


Först vill jag tacka för alla hälsningar och det stöd jag och min familj har fått i denna svåra stund.


Nu ligger jag och sover på mitt rum på barn 3 på sjukhuset i Umeå. Det har varit tre turbulenta dagar med intensivvård och operation. Efter att jag varit sjuk under några veckor men aldrig blev frisk från förkylning, feber osv fick vi tillslut åka till barnkliniken i Sundsvall där vi fick chockartat besked om stark misstanke om leukemi. Jag fick åka ambulans till Umeå med pappa och mamma som följde med. Här togs prover mm och på torsdag morgon sövdes jag för att ta benmärgsprov och ryggmärgsprov. Vid uppvaknandet orkade inte mina lungor riktigt med då jag fått lunginflamation så jag fick ligga kvar i respirator och fortsätta vara sövd på IVA (avdelningen för intensivvård). På morgonen idag var mina värden bättre och de har tagit bort respiratorn och jag fick vakna upp. Jag var omtöcknad och trött men glad ändå. Vi tittade på tv, drack vatten, åt en isglass och slutligen har jag fått i mej en flaska välling.

Några timmar senare har jag fått åka till min avdelning och här ligger jag nu och vilar tillsammans med mamma och pappa. Jag har redan börjat behandlas för min sjukdom och har svarat positivt på det kortison de gett min kropp. På måndag börjar den riktiga cellgiftsbehandlingen så vi samlar all kraft vi kan till dess.

Här är jag alldeles nyvaken efter respiratorn och sitter i mammas knä..

  

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards