Alla inlägg under december 2009

Av Holger Åhman - 25 december 2009 20:33

hej!


Då var det juldagen, vi har varit hemma på lite permis några timmar och öppnat julklappar. Jag orkade inte riktigt med så länge igår så vi åkte tillbaks till sjukhuset ganska tidigt och hann inte med julklappsutdelningen. men det var ändå härligt att få vara med och träffa alla en stund! Jag har fått jättefina julklappar!


Jag har fått lite påfyllning på blod och febern har varit låg idag. Jag äter bra och sover mycket.


Här är julklapparna som jag fick av mammas jobbarkompisar!

  

Två bilder från julafton

    

Så här mycket snö var det när vi kom hem!!

   

Idag var jag tröttis men vägrade sova någon annanstans än i fotöljen!

     

Av Holger Åhman - 24 december 2009 09:27

God jul till er alla!!

Hoppas ni får en lugn och mysig julafton.


Vi har hunnit vakna och äta frukost här på sjukhuset och nu ligger jag och sover igen. Jag fick trombosyter (blodplättar) igår kväll och mitt blodvärde är också lågt så ikväll får jag nog lite blod också. Det är bra för då blir jag nog lite piggare.


Igår fick vi träffa moster Malin och hennes familj. De bor hos mormor och morfar så vi fick träffa dem också. Det var roligt, Malin fyller år dagen före julafton så vi åt smörgåstårta och hade kalas. Astrid, Pelle, Kristina och Tommy kom också dit och jag hann med att få heja på dem också!


Idag hoppas vi på permis igen. 37,7 var tempen imorse så det är rätt ok. Läkaren kommer snart hit så då får vi veta. Jag måste ju få träffa tomten! men han hittar mej säkert här också.


Julkramar till er alla!

Av Holger Åhman - 23 december 2009 09:59

hej!


Vi är fortfarande kvar på sjukhuset och blir här över jul. Jag har lite feber som går upp och ner och får antibiotika men jag mår ändå hyffsat, jag sover mycket och äter lite. Kroppen är trött och gör ont men jag försöker vara glad ändå.


Idag fyller min moster år och hon är i Sundsvall på besök. Om proverna ser bra ut på morgonen så ska jag få lite permis och åka och hälsa på! Det vore toppen!


kram kram

Av Holger Åhman - 22 december 2009 09:40

godmorgon!


Nu har vi vaknat till här på sjukhuset och ätit frukost, febern är lägre, 38,2 för en stund sedan. Jag har inte fått någon antibiotika då mina värden fortfarande var bra. De tror att det är virus och det kan de inte behandla. Snart kommer doktorn på ronden så vi får höra mer vad de säger då.


Av Holger Åhman - 21 december 2009 19:52

godkväll!


Vi behövde aldrig åka upp natten mot måndag utan imorse åkte vi till sjukhuset för en ny cytostatikabehandling. Det gick bra, De övervakade mej i tre timmar för att se att jag inte fick någon reaktion och efter det fick vi åka hem. Väl hemma tog vi tempen och det skulle vi inte gjort...38.1. Lite senare var den 38.7 och sedan har den stigit. Vi fick åka in till sjukhuset igen och där var tempen uppe på 39.5 Nu är vi här och väntar på att de ska sätta in antibiotika. Jag önskar att det gick lite fortare att de tar prover och att vi får hjälp, mamma och pappa hinner bli så himla oroliga när febern stiger så himla snabbt. Men nu har de skickat iväg en blododling och vi hoppas att antibiotikan kommer inom kort. Jag och mamma ska sova kvar här inatt.


Jag hör av mej imorgon och berättar hur det går!


kram och hej!

Av Holger Åhman - 20 december 2009 18:40

Hej!


Nu är vi hemma igen, vi fick komma hem redan igårkväll då febern gick neråt istället för uppåt. Skönt! Nu tog vi febern på kvällen och då har den gått upp lite igen till 38 så vi får avvakta lite och se om vi får åka upp ikväll igen. Det går väldigt upp och ner! Om inte så ska vi iaf åka upp imorgonbitti för då ska jag få behandling igen. En spruta i benet och en spruta med vincristin direkt i min cvk. Sedan har de övervakning i ca tre timmar för att se att allt går bra och om det gör det så får vi åka hem.


Idag har vi tagit det lugnt, vi tog en prommenad ute i snön och tittade på bilarna ute på stora vägen. Sedan kom Stefan hit från mammas jobb med lite julklappar! Vi får se om vi kan hålla oss till julafton med att öppna...det tror jag inte...  


kram

Av Holger Åhman - 19 december 2009 16:40

hej!


Idag har febern kommit och vi har fått åka upp på sjukhuset här i Sundsvall. Just nu väntar vi på att få träfa en läkare. De har tagit prover och jag har slumrat en stund. Vi blir förmodligen kvar här över natten.


kram

Av Holger Åhman - 18 december 2009 10:23

Då var vi hemma igen, snö och sol men kallt som tusan. Jag mår bra, har fått lite blossor på läpparna och svamp i munnen så vi ska få medicin för det idag. Annars är jag glad och försöker gå så mycket jag orkar. Nu längtar jag tills på måndag för då kommer min kusin hit!


Ikväll ska mamma få träffa lite kompisar och komma hemifrån en stund.


Jag har fått så mycket leksaker och grejer nu när jag varit sjuk så jag får inte plats på mitt rum längre!    Vi ska på ikea i dagarna och köpa förvaring!

Ovido - Quiz & Flashcards