Alla inlägg under december 2009

Av Holger Åhman - 10 december 2009 11:03

hej!


Oj va härligt det är att vakna hemma! Vi har ätit frukost hela familjen och sedan slagit in julklappar. Jag har tagit några steg idag!! Mamma och pappa är jätteglada över det. Jag har inte gått sedan jag blev sjuk för jag har ont i benen men idag provade jag lite. Det gick vingligt men det var roligt och vi busade en stund innan jag blev tröttis och nu ligger jag och sover.


Imorgon kommer farfar och hälsar på. Då kanske mamma och pappa ska smita iväg en sväng och gå på stan. På kvällen ska pappa på julfest med jobbet och det tror jag han behöver. Skönt att komma iväg på något roligt! Då ska jag och mamma vara hemma och mysa.


Kram på er!

Av Holger Åhman - 9 december 2009 13:08

Hej allihopa nu är jag hemma i vårat hus och när vi kom hem igår hade farbror JO och farmor och farfar varit här och gjort jul till oss det var jätte mysigt att komma hem när det var pyntat.

Farmor hade gjort köttbullar så jag passade på att äta några (ca 10) hemlagade köttbullar.


Kram allihopa / Holger

  

Av Holger Åhman - 8 december 2009 10:19

Hej!


Idag blir det hemfärd! Jag ska strax få mitt benstick och sedan måste jag övervakas i ca tre timmar och om allt går bra så drar vi mot Sundsvall sen!


Vi hörs!

Kram!

Av Holger Åhman - 7 december 2009 16:29

Proverna såg bra ut! Vi får åka hem imorgoneftermiddag och vara hemma till söndag! Det känns såååå skönt.


kram

Av Holger Åhman - 7 december 2009 07:35

godmorgon!


Nu är det nedräkning tills vi får åka hem. Kanske bara en natt kvar här, det känns skönt att få komma hem till huset några dagar. Lite läskigt också för det är så tryggt att vara här där alla är så duktiga.


Det var skönt att sova i lägenheten. Bara vara familjen och byta miljö. Allt gick bra, jag hade ont mycket men vi hade fått med oss morfin och det hjälpte jättebra.  


Igår beställde vi Kinamat och dukade långbord här i köket. Sedan blev det fika med lussbullar och kaffe. Jag åt julgröt istället, det har blivit en favorit!

    

Av Holger Åhman - 5 december 2009 08:39

Godmorgon!


Här har det kommit lite snö inatt! Hoppas det blir mycket snö i vinter så vi kan ha många snöbollskrig och bygga många snögubbar.


Nu ska vi till lägenheten och ladda inför proverna på måndag. Då ska jag sövas igen och de ska göra någon form av benstick samt ta benmärgsprov och ryggmärgsprov. Bensticket kan ge många farliga bieffekter men läkarna säger att de har koll på det. Svaret på proverna bör vi få senast tisdag morgon så det känns skönt att vi inte behöver vänta så länge. Om allt går bra får vi nog åka hem på tisdag eftermiddag och vara hemma några dagar. Sedan måste vi tillbaks för mer behandling.


Nu blir vi borta till söndagkväll, ha en trevlig helg alla!


Av Holger Åhman - 4 december 2009 17:47

Hej!


Ikväll blir det fredagsmys med Idol och lite gott att tugga på. Vi har varit och handlat massa chips, godis och sånt som man måste ha när det är fredag. Imorgon ska jag, mamma och pappa sova i en av lägenheterna som cancerföreningen har, spännande! Det är första gången vi är ifrån sjukhuset ett helt dygn. vi ska ta med alla mediciner och allt sånt.


Här är resultatet av gårdagens pepparkaksbak! Det var roligt att göra något som gav julstämning och gör att man får tänka på lite annat än sjukdomen.

 

Jag, Nina och Anton bakar. Nina och Anton har också cancer och kämpar med sjukdomen.

  

Degen var godast!

   

Det blev visst någon bränd plåt också, men det lyckades vi dölja med kristyr och godis!

     

Av Holger Åhman - 3 december 2009 13:52

Hej!


Idag är det jättelite folk här på avdelningen. Vi är bara fyra patienter som ligger inne så det är väldigt lugnt och skönt. Mamma var och köpte pepparkaksdeg imorse så vi ska baka ute i föräldraköket. Hoppas på att få till ett fint pepparkakshus!


Så har det kommit ännu mer presenter!! Här kom från Giffarna och Patronerna!


       


Från Pelle kom Timrånappar, de smakar super!

  

Ovido - Quiz & Flashcards