Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Holger Åhman - 24 mars 2010 13:40

Hej!


Vi har blivit inlagda och jag ska få antibiotika direkt via dropp. Det ser misstänkt ut vid cvk:n och mina netrofila låg på 0,0, d v s att mitt immunförsvar är obefintligt. Därför törs man inte chansa på något utan det blir det säkra före det osäkra. Jag och mamma blir här idag och sedan kommer pappa hit och sover med mej. Det är nog troligt att vi blir kvar några nätter. Tanken är ju att vi ska åka till Umeå på söndag för en högdosbehandling och vi hoppas att det hinner bli bättre innan dess så att vi kan komma iväg. Jag kan inte få några cellgiftstabletter nu heller då värdet var så lågt.


De har varit här och tagit blodprover och även tagit en odling från cvk ingången för att se vilka basilusker som gömt sej där.


Nu sitter jag och äter räkmacka! Jag älskar räkor, finsmakare:)

Av Holger Åhman - 24 mars 2010 08:27

Godmorgon!


Inatt har jag varit vaken mycket och inte velat sova.   Mamma har kämpat bra men imorse var hon rätt slut. Vi gissar att det är uttrappningen som jag håller på att göra av en medicin som jag ätit mot smärtan sedan i mitten av november. Tryptosol heter den och kan ge sömnstörningar och rastlöshet.


När vi klev upp och bytte tröja såg vi att det är en knöl ovanför cvk:n igen. Det kan vara så att jag gått ner i svullnad igen efter kortisonet nu och därför har slangen knölat sej under skinnet. Vi hoppas på det så det inte är någon infektion! Vi ska åka upp till Gudrun lite tidigare, så fort vi är klara, så får doktorn komma och titta. Då ska vi ta prover också för att se om jag kan påbörja behandlingen med tabletterna.


Igår städade vi och gjorde fint i mitt rum, vi flyttade lite möbler och torkade golvet. Såhär blev mitt "nya" rum!

   

    

Ovido - Quiz & Flashcards