Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Holger Åhman - 24 maj 2010 16:12

Hej!


Nu har jag fått benstick och det är övervakning i tre timmar. Då får vi inte lämna rummet så vi får underhålla oss så gott det går här inne. Jag blev alldeles kalasfull på det lugnande jag fick, sitter i sängen och yrar mest och ramlar åt olika håll så mamma och pappa har fått bulla upp med kuddar runt ikring så jag inte ska göra mej illa.


Läkarna har varit här och eftersom jag haft så låga värden så länge så vill de ta ett benmärgsprov imorgon för att undersöka vad det beror på. Det kan finnas vissa virus som kan trycka ner värdena. Det kan också vara återfall av cancern men läkaren trodde inte att det var särskilt troligt. Om det är virus så finns det inget man kan göra åt dem men däremot så har vi iaf fått en förklaring på vad det beror på. Virus ska försvinna av sej själv så småningom.


Här är en bild på det nybyggda rummet!

  

Av Holger Åhman - 24 maj 2010 09:25

Hej!


Nu är vi på den nya avdelningen och de har just tagit prover på mej. Sövningen är visst inte förrän imorgon. Det är alldeles nytt allting! Rummen är lite större och det är egen dusch och toalett till alla rum. Det är lite svårt att hitta här för det är så stort! Det tog ett tag innan vi kunde hitta till avdelningen.


Det är roligt att vara här och få heja på all personal igen. Jag gick själv från patienthotellet hit så jag tränar flitigt! Tog dock en väldig tid för oss att komma fram:)


Nu får vi hålla tummarna för att allt går bra här.


kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards