Alla inlägg den 6 september 2010

Av Holger Åhman - 6 september 2010 12:44

Hej!


Igårkväll fick vi åka in till sjukhuset i Halmstad då min feber inte blev bättre. Här har vi tagit prover och jag har fått antibiotika intravenöst. Proverna ser bra ut, mina vita blodkroppar och netrofila har stigit, vilket tyder på att kroppen själv kämpar med infektionen och det är bra. Vi vet dock inte om det är bakterier eller virus som orsakar det så de måste ändå göra en odling och jag måste få antibiotika. Crp(infektionsvärdet) var lite högt så de vill inte avbryta min behandling ännu utan vi blir kvar till imorgon. Om proverna ser ok ut då så kan jag få antibiotika i tablettform istället och vi kan åka till Varberg igen, mamma och pappa kan ge mej den medicinen.


Det är iaf jättesnälla sköterskor här och det finns en massa saker att leka med. Jag kan gå utanför rummet här så jag busar inne på lekterapin med bilarna och allt annat som finns där inne. Jag är pigg och glad, lite täppt i näsan och förkyld men annars finns inga tecken på att jag mår dåligt.


Vi håller tummarna för att allt ser bra ut imorgon så vi får åka till Almers hus igen och njuta av lite semester.


kram kram

Skapa flashcards