Alla inlägg den 13 september 2010

Av Holger Åhman - 13 september 2010 17:17

Hej!


Proverna igår var bra och vi har kommit iväg till Umeå! Vi var framme vid lunch och jag känner igen mej på nya avdelningen nu. Springer direkt till tåget och de andra leksakerna. De tog nya prover på mej igen och sedan fick vi igång ett dropp för att se till att jag får rätt ph värde innan vi får starta cytostatikan. Vi bytte nyss blöja och då hade ph värdet gått upp till nio(man kollar det i urinen) så alldeles nu är sköterskan här för att köra igång cytostatikan, bra att komma igång!


Imorgon är det sövning, cellgifter i ryggmärgen. Vi vet inte vilken tid det blir än men som vanligt hoppas vi på så tidigt som möjligt då jag måste fasta fram till dess. Jag är ju inte yngst här längre så vi får ofta vänta lite längre nu. Det tycker jag är helt rätt för när jag var mindre så var det mycket svårare att få mej lugn utan mat. Sen har jag ju inget kortison nu heller så det ska nog gå bra.


Inatt sover pappa på hotellet, jag och mamma blir kvar här på sjukhuset. Å ikväll ska det komma clowner!!


kram

Ovido - Quiz & Flashcards