Alla inlägg under oktober 2010

Av Holger Åhman - 23 oktober 2010 19:18

Hej hopp....


Det blev lite senare uppstigning idag 06.00 så farfar och farfar fick sova lite längre idag.

Sen har jag sprungit och sprungit och sprungit så farfar blev helt slut så han blev väldigt nöjd när pappa och han skulle åka på travet så han fick vila litegrann då stannade jag och farmor hemma och vi gick ut och gick och ittade på bilarna vid stora vägen.

Sen kom pappa och farfar hem igen och då var det färdig vilat för farfar  .


Nu skall vi ha lite mys lördag och sen är det väl sängen som gäller.


Sov gott


Av Holger Åhman - 22 oktober 2010 17:57

Hej hopp.....


Idag har det varit full fart från klockan halv 5 då gick jag till farfar och sa till honom att han hade sovit klart......

Farfar och jag lekte med bilarna och nallen och lejonet på morgonen sedan gick vi ut och städade i förrådet för att kunna ställa in sommar möblerna innan snön kommer och i natt som det har varit -10 grader här på tunadal.


Sen kom farmor med idag på eftermiddgen istället för imorgon och det var jätte kul att hon kom då fick hon en jätte kram av mig.

Farmor gjorde pölsa när hon kom och det var super gott jag tog mer 3 ggr   


Nu skall jag busa med farfar en stund till innan det är dags att sova.


Av Holger Åhman - 21 oktober 2010 21:46

Hej på er....


Idag åkte mamma till London med en vännina som heter Maria för att ha lite semester och jag och pappa är hemma i Sundsvall.

Vi har busat hela dagen och jag mår riktigt bra och pappa frågade mig idag vart jag får all energi ifrån för pappa blir helt slut när vi har springtävling från vardagsrummet till tvättstugan och avslutar med en sladd där....


Farfar kom på besök idag han skulle ha åkt tåg hit men dom var inställd så han skulle åka ersättningsbuss så han väntade på den i igesund men den bara for förbi så X-trafik fick beställa en Taxi till Sundsvall åt honom...


Men Farmor är hemma ännu för hon är sjuk men hon kanske kommer på lördag...

vi får hoppas det...


Sovgott allihopa....

Av Holger Åhman - 20 oktober 2010 13:38

Mitt i veckan och jag har redan haft lite kalas idag då J-O var här och hälsade på. Jag har sovit riktigt bra inatt och är pigg idag. Jag har busat med pappa på morgonen och just nu sover jag en lur men sen ska jag och mamma ut så jag får leka i alla vattenpölarna, jag har längtat efter regn! Vattenpölar är såå roliga!


Imorgon kommer farfar hit. Mamma ska åka bort över helgen så han ska hjälpa till att se efter mej, han kommer få fullt upp!  


Igår var jag så trött och ville gå och lägga mej men det var för tidigt sa mamma och pappa. Då tog jag saken i egna händer och la mej på vardagsrumsgolvet ist.

  


Här är en bild från besöket av Helene igår, jag läste för henne!

  

Av Holger Åhman - 19 oktober 2010 08:31

Godmorgon!


Då var det en ny vecka! Den började med en halvjobbig natt och kvart i fem klev jag upp. Korisonet är kanske kvar i kroppen än och då brukar jag bli orolig på nätterna och drömma mycket. Sen var det provtagning på sjukhuset och när de ringde med provsvaren blev vi glada för mina värden har vänt igen. Så nu ska vi få öka dosen lite till på metotrexattabletterna som jag får en gång i veckan. Två har jag klarat av nu på slutet och ikväll ska vi få prova med tre! Det är bra att jag kan klättra upp i doserna, sakta men säkert går det.


Igårkväll var vi till Kristina och Tommy för att få middag, trevligt! Astrid var också där och katterna! Jag höll igång ända till efter åtta innan vi åkte hem. Sen borstade jag tänder, tog medicin och tvättade min cvk. Den har varat lite och igår var det lite rött kring den men det såg bättre ut nu. Vi försöker få bort krusterna som blir och ibland blir det lite sårigt och då är det viktigt att vi håller rent.


Nu på morgonen har jag och mamma målat med målarfärg, det var kul! Jag gillar svart just nu. När teckningen torkat ska vi sätta upp den på kylskåpet!


Idag kommer Helene hit och hälsar på! Vi ska äta lunch tillsammans.


Här är vi hos Tommy och Kristina och jag busar med pappa!

  

Av Holger Åhman - 17 oktober 2010 16:18

hej!


Inatt sov jag tyvärr inte alls lika bra och sedan vaknade jag fem. Men mamma och pappa har fått sova iaf! Jag är jättetrött och det märks att det varit mycket den här helgen och att jag fick behandling i måndags.


Jag följde med mormor och morfar ut till deras stuga imorse, jag och mormor gjorde en brasa för att elda ris och sedan kom mamma och pappa ut med korv. Vi grillade i glöden som var och hade mysigt. Sedan kämpade vi som tusan för att hålla mej vaken hem och där somnade jag och efter nästan tre timmar kom mamma och pappa och väckte mej. I eftermiddag ska vi bara ta det lugnt och jag ska vila så mycket det går.


Imorgon är det dags för nya prover och vi är lite spända på om det har vänt.


kram kram

Av Holger Åhman - 16 oktober 2010 19:39

Hej!


Då var jag hemma i Sundsvall igen. Jag blev superglad över att få träffa pappa, han fick en stor puss och kram! Men det blev inte någon lång tid hemma i huset då jag blev hämtad av mormor och morfar för att vara hos dem. Jag blev jätteglad att träffa dem också! Hoppas att jag sover lika bra som jag gjort sista nätterna hos dem med.


Nu ska ni få höra något roligt! Jag ska få två nya kusiner!! Min moster och gudmor Malin och hennes sambo Gustav ska få en bäbis i April! J-O, min gudfar och hans sambo Annika ska också få en bäbis i April! Å jag är född i april också juh! Får hoppas att vi kan hålla alla på olika datum så vi får våra egna födelsedagar, fast annars går det ju bra att fira tillsammans också! Jättekul att vi alla blir i samma ålder, jag får ju också ett syskon i början av nästa år  

Av Holger Åhman - 15 oktober 2010 18:13

Hej!


Idag har vi firat farfar. Det blev smörgåstårta och fika. J-O och Annika har varit här också! På eftermiddagen kom Marianne och Kurt hit med blommor, det var jätteroligt att få träffa dem! Hon har stickat en jättefin tröja till mej som jag ska ha i vinter.


Imorgon åker vi mot Sundsvall igen, då ska jag till mormor och morfar. Mamma ska på festligheter med sin förening och pappa ska på fotboll och sedan träffa kompisar på en riktig grabbkväll.


Jag mår bra och det är full fart på mej. Jag har fullt upp med att hålla mej vaken just nu, törs inte sitta still! Idag är sista dagen med kortison också så om nån dag till är det ute ur kroppen. Mina värden hade sjunkit sist så vi hoppas att det ska vända i helgen. Vi får se hur det ser ut på måndag, då ska vi in och ta prover igen.


Jag har fått prova att ta medicinen via munnen nu, jag är jätteduktig, tar sprutan själv och sprutar in i munnen och sväljer. Sen sprutar jag in lite vatten efter och är så stolt att jag kan själv!


kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards