Alla inlägg under december 2010

Av Holger Åhman - 14 december 2010 19:42

Hej!


Idag har jag varit med pappa på dagis och sett lucia firande. Det var jätteskoj!! Det var riktigt kallt, de var ute och sjöng men sedan gick vi in och fikade. Fast jag hade inte alls tid med något fika för det fanns sååå mycket roliga saker att leka med där inne. Åhh...tänk om jag ändå kunde gå på dagis. Det var bara några få barn som var där på min avdelning så vi tordes gå in och leka.


På förmiddagen var jag med mamma till Birsta, vi köpte en julklapp till mej, lego som vi kan bygga och leka med.


Mina värden var bra igår, bara blodvärdet som var lågt men resten var ok så vi får fortsätta med samma dos cellgifter.


Nu kommer vi att få träffa en läkare en gång var sjätte vecka också för att ha konternuerlig kontroll över hur jag mår och hur behandlingen fortsätter. Det känns bra.


kram och godnatt!

Av Holger Åhman - 13 december 2010 15:30

Hej!


Nu är jag äntligen hemma i Tunadal. Mamma blev så glad! Jag och pappa åkte från Iggesund imorse. Vi fick först åka till sjukhuset för att ta prover men sedan bar det hem till huset och alla leksakerna. Jag tog direkt plats på lekmattan där alla mina bilar stod parkerade.


Nu ska jag och mamma hälsa på morfar en stund och sedan åker vi vidare en sväng till Viktor och Maria.


Vi hörs imorgon!

Av Holger Åhman - 12 december 2010 18:31

Hej på er!!!!


Idag är det söndag och vi skulle ha åkt hem men det blev så sent här i Iggesund så jag och pappa sover över en natt till här.


Farfar och Lejonet har letat mig idag när jag gömt mig och vi höll på i flera timmar med det och det tycker jag är kul med kurragömma.


Vi har busat hela dagen så vi börjar bli lite trötta nu så det är snart dags att sova.

Jag har hjälpt farmor och steka köttbullar och sedan kom JO och Annika hit och åt mat med oss och det tyckte jag var kul och när vi hade ätit klart kom Marianne och Kurt hit med så vi bjöd dom på kaffe och lite glass dom hade även deras hund med som heter Bamse men han är liten   


Farfar och jag lekte i pappas säng med jag hoppade i den och farfar höll i mig

  


Nu skall jag titta lite på Rorry racerbil och lugna ner mig innan jag skall gå och sova...

Godnatt

Av Holger Åhman - 11 december 2010 15:25

Hej...


Hej hopp allihopa här är det full fart hos farmor och farfar vi har lekt sen tidig morgon här och det är jätte kul.


Farfar och pappa har varit hos JO och Annika och städa ur deras hus för att det skall värderas på måndag kväll.


Jag och farmor har varit och handlat och sedan var vi ute och busade i snön ett tag. Nu är vi inne och farfar och pappa är hemma igen och pappa skall ut och äta med en gammal fotbollskompis.


Så jag och FF och FM skall väl leka här hemma ett tag till.

Jag mår jätte bra och jag har inte fått ont av vincristinet denna gång heller och det är ju jätte skönt.

Ha det bra nu så hörs vi....


Av Holger Åhman - 10 december 2010 20:24

Hej hopp....


Nu är jag här igen i härliga Iggesund och hälsar på farmor och farfar och det är bus från första stund här så dom inte får en lugn stund.

Vi har lekt med bilarna på sängen nästan hela dagen för det är för kallt att vara ute och åka pulka som det var tänkt.


I dag har vi varit och tittat på JO och annikas nya hus som dom skulle ha fått flytta in i helgen men hantverkarna har inte hunnit klart än.

Men det blir jätte fint och stort mycke yta att springa och busa på.


Mamma är ju i stockholm på kurs och jag saknar henne jätte mycket.

(puss och kram mamma)


Nu blir det Idolfinal tills jag somnar.....


God natt

Av Holger Åhman - 9 december 2010 09:14

Hej!


Nu håller vi på att packa, idag ska jag och pappa åka till farmor och farfar. Jag vaknade halv fem imorse och var redo. Men jag måste visst vänta..Mamma ska till Sthm så vi ska skjutsa henne till tåget först. Det blir en riktig lång-helg, från torsdag till söndag. Jag ska leka med bilarna och åka pulka har jag bestämt!


I helgen flyttar J-O och Annika in i sitt nya hus! Då ska jag hjälpa till att bära grejer!


kram

Av Holger Åhman - 8 december 2010 07:42

Hej alla!


Igår var vi hos Olle och bakade, vi gjorde en massa gott! Jag bakade pepparkakor och gjorde maschmallowklubbor med choklad och strössel. Sen lekte och busade vi, Molly kom också en stund!


Jag mår bra efter Vincristinet, är lite tröttare än vanligt bara. Kortisonhumöret har kommit lite och jag äter mer än vanligt då kortisonet ger mej hungerskänslor. Men det är inte värre än att det går att hantera, vi leker så glömmer jag det.


Den här veckan fick jag öka dosen cellgifter ytterligare, två tabletter mer. Det är viktigt att mina värden inte stiger för mycket och det var så bra igår så vi måste trycka ner dem lite. 


Jag och pappa myser.

  


Av Holger Åhman - 6 december 2010 18:34

Hej!


Idag har vi varit till sjukhuset och jag har fått sista behandlingen med det onda Vincristinet. Sååå skönt! Ännu en milstolpe i behandlingen. Det känns lite konstigt att jag inte ska ha fler tunga behandlingar, som att jag borde vara frisk och kry nu som alla andra barn. Men det är ändå 1,5 år kvar av min behandling och jag kommer hela tiden vara låg i mina värden och vi har säkert många sjukhus besök kvar. Men vi har klarat det bra hittills! Så det klart att vi ska klara resten också.


På förmiddagen har jag varit med mormor. Vi har varit ute och åkt pulka och inne har vi läst sagor. Imorgon ska vi hälsa på Olle! Vi ska julbaka.


kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards