Alla inlägg under januari 2011

Av Holger Åhman - 14 januari 2011 19:33

Hej!


Idag har Malin varit här och hälsat på hela dagen, det har varit så mysigt och hon har lekt, läst och myst med mig. Alva har mest sovit och ätit lite ibland. Jag följer med mamma eller pappa när de ska byta blöja på henne och hjälper till att tvätta lite. Idag fick jag en egen docka som jag kan byta på samtidigt som pappa och mamma byter på Alva. Den kan jag mata också och sätta på pottan. Toppen!


Sen har barnmorskan varit här från bvc på hembesök. Hon vägde lillasyster som verkar äta duktigt!


På kvällskvisten har vi haft fredagsmys med lite godis framför tv:n i soffan. Jag har tittat på pingvinen Pororo som är min nya favoritfilm!


Nu ska jag gå och ta på mig pyamas och borsta tänderna,

kram och godnatt!

Av Holger Åhman - 13 januari 2011 12:23

Hej!

Nu är äntligen hela familjen hemma! Det är såå mysigt, Alva mår bra och det gör vi i familjen också nu. Hon skrämde oss ordentligt.


Farmor och farfar sov kvar inatt men nu har pappa skjutsat dem till tåget så de ska få åka hem till Iggesund. Istället kom Malin hit imorse!! Hon ska stanna till lördag och mysa med oss. Skönt att hon slapp åka och träffa oss på sjukhuset.


Jag och farmor diskade imorse!

  


Jag hjälper till att klappa bäbisen i rumpan.

  


Malin och lilla Alva

  

Av Holger Åhman - 12 januari 2011 09:58

godmorgon!


Nu är jag uppe och busar som vanligt. Jag har pratat med mamma och pappa och Alva har skött sig super hela natten. De har nyss rondat där och om allt ser bra ut i eftermiddag så får de komma hem!


Jag hoppas på att vi ska gå ut en stund idag och leka. Det är lite busigt väder så vi får se vad vi hittar på.


kram

Av Holger Åhman - 11 januari 2011 20:10

Hej på er!!!!


Här är det full fart och farfar och jag busar för fullt vi har skottat snö och lekt med bilar idag värderna igår såg väldigt bra ut så nu har dom ökat min medicin för att hålla min benmärg lite pressad.


Jag hade hoppats på att lillasyster skulle ha fått komma hem idag men inatt fick hon några kramper så pappa fick åka upp till mamma på BB kl 05.00 för att hon skulle bli flyttad till AVD 45 på sjukhuset för övervakning.

Dom tog blodprov på henne men dom visade inget så hon fick göra en ultraljudsundersökning på sitt huvud och en EEG undersökning med men dom har inte visat något men dom blir väl kvar några dagar på sjukhuset.


Så farmor kom upp också idag för att hjälpa till med att underhålla mig och se till att vi alla mår bra.

på eftermiddagen kom även mormor och morfar hit dom hade handlat lite mat till oss det var ju skönt så vi inte behöver vara hungrig för då blir jag ledsen och sur.

(jag tycker ju om mat)   


// Holger

sov gott så skriver jag mer imorgon....

Av Holger Åhman - 10 januari 2011 18:32

Hej!


Idag kom farfar hit på besök, han ska stanna till onsdag så det är toppen! Då kommer farmor, J-O, Annika, Oliver och Elliot hit också och hälsar på.

Farfar och jag  leker och busar och så har vi varit uppe på BB och hälsat på Alva och mamma. Jag var mest intresserad av att få åka hiss men jag gick med på en fika iaf!


Vi var till Anna också och tog prover imorse. vi får nog svar på dem imorgon. Då kommer mamma och Alva hem också! Jag längtar!


  

Av Holger Åhman - 9 januari 2011 19:51

Hej!


Idag har jag varit hos mormor och morfar på förmiddagen. Vi var ute och skottade och lekte med mjukisdjuret hunden inne. Mamma och pappa var på BB och spenderade tid med den nya familjemedlemmen. På eftermiddagen fick jag åka upp till BB och hälsa på också. Jag såg på film, åt mat och pratade med syrran. Det är långa och bra korridorer att springa i där och leka kurragömma kan man göra!


Imorgon är det dags för provtagning. Då ska mamma möte mej och pappa nere på barnkliniken där vi brukar vara. Alva ska få komma med också. Mamma och Alva ska vara kvar på BB till tisdag morgon.


Imorgon kommer farfar också! Mitt på dagen kommer han för att leka med mej och så ska vi hälsa på uppe på BB också. Det är full fart på mej, jag är pigg och kry och vill springa och busa hela tiden.


Här är jag och hälsar på!

  

Av Holger Åhman - 8 januari 2011 17:49

Hejsan!


Idag har jag blivit storebror! 06.33 fick jag en lillasyster, 3804g och 50 cm. Hon är så liten och fin. Alva, Linnéa, Elisabet kommer hon att heta. Jag hörde hur mamma och pappa pratade i vardagsrummet tidigt imorse och kom upp yrvaken och undrade vad det var som jag hörde? Då kom mormor och morfar och tog hand om mej medan de fick åka till förlossningen. En timme senare kom hon så det var tur att de for iväg!


Jag har fått hälsa på henne idag och jag blev så glad, skjutsade henne i den lillla sängen och frågade om hon ville ha mat?


Lilla Alva

  


Pappa och Alva, fast man ser bara mössan, men mysigt har de!

  

Av Holger Åhman - 7 januari 2011 18:28

Hej!


Idag är det fredag och vi for till pulkbacken igen för att åka, men det var opistat och ganska mycket snö så det var svårt. Jag ville inte åka nerför den här gången heller utan springa och det blev väldigt svårt i djupsnön  

Vi fikade ist och sedan gick vi för att mata ankorna. De fick bröd som vi hade med och var jätteivriga. De t o m bet mig i fingrarna!


Sedan var vi till mormor och morfar en sväng och fick fika innan vi åkte hem och sov hela familjen. På eftermiddagen har det blivit spel och pussel. Vi spelar memory och det är ganska svårt att måsta vänta på sin tur och att man bara får vända två brickor.


Imorgon är det enligt beräkningen dags för mitt syskon att komma. Men vi får se om det blir så eller om vi får vänta lite till.


kram


Ovido - Quiz & Flashcards