Alla inlägg under januari 2011

Av Holger Åhman - 6 januari 2011 15:21

Hej i vintriga sverige...


Nu har jag kommit hem igen från mormor och morfar jag hade en jätte trevlig och rolig kväll hos dom igår och i morse så var vi ut på deras gård och skottade för det har snöat och blåst här.

Jag borstade bort snön på deras bil (så högt jag nådde) medans dom skottade gården.

Sedan for vi hem till mamma och pappa och då fick vi skotta där med och det var också jätte kul men det blåste jätte mycket.


Nu har jag sovit en stund och duschat med mamma det var jätte skönt så nu sitter jag och tittar på lite tv en stund sedan blir det väl att leka med bilar och spela ballongspelet.


Ha det bra allihopa och hoppas ni inte blir insnöade där ni är....


//Holger

Av Holger Åhman - 5 januari 2011 19:02

Godkväll!


Idag har vi också haft det bra. Det första jag ville göra när jag slog upp ögonen var att spela ballongspelet! Det jag fick igår, det är såå kul! Jag, mamma och pappa spelade innan frukosten.


Sen var jag och mamma var och hälsade på Viktor och Maria på förmiddagen och där fanns en massa roliga leksaker! Bilar, lego och tågbana. Jag lekte tills jag blev jättetrött, då blev det lunch och sedan åkte vi hem och sov. Jag somnade i bilen och vaknade inte ens när mamma lyfte ur mej.


På eftermiddagen begav vi oss till mormor och morfar för att äta middag. Astrid och Pelle var också där! Jag ska sova kvar här inatt och det ska bli så mysigt. Ballongspelet är med så klart!


Idag är sista dagen som jag äter min medicin mot vattkoppor. Det känns bra, jag har inte haft några symtomer så jag verkar ha klarat mej. Det är alltid struligt att hålla reda på tiderna när det är så många tabletter varje dag och nu slipper vi det.


Men ingen bäbis har kommit än..vi längtar nu!


kram och godnatt!

Av Holger Åhman - 4 januari 2011 16:28

Hej!


Allt gick bra igår, proverna var ok och vi fick åka hem. Men vi tog det lugnt och myste hemma så jag fick vila mycket. Inatt var jag inte alls sugen på att sova så vi har varit vakna mycket. Men feberfri har jag varit och det var jag på morgonen också.


På förmiddagen åkte jag, mamma, Thea och hennes mamma iväg till Sidsjön för att åka pulka. Det var jättekul!! Fast jag åkte inte så mycket pulka utan ville springa nerför backen ist, det gick ju också bra. Jag älskar verkligen att springa nu när jag kan!!


Vi myste med fika och jag och Thea busade massor och rullade i snön. Sedan åkte vi hem till mej och lekte en stund. Lunch blev det också tillsammans innan jag fick gå och lägga mej för att sova middag. Thea ska också få ett syskon snar! Vi tycker det ska bli såå spännande.


Jag fick en julklapp av Thea också, ballongspelet. Jag och pappa sitter just på golvet och spelar. Nybadad är jag också!

  


Här är busungarna innan Thea ska åka hem!

  

Av Holger Åhman - 3 januari 2011 08:22

Hej, hej!


Igår steg febern och vi fick åka in till sjukhuset. Där tog vi prover och crp var lågt och bra men netrofila hade stigit till över åtta. Det är iof bra att det stiger så högt för det betyder att kroppen har något att försvara sig med och att den jobbar för fullt men samtidigt så betyder det också att det finns någon infektion att försvara sig mot. De tog en blododling så vi kan se om det växer några bakterier.


Vi fick åka hem och sova och det var skönt. Natten har varit sådär, jag har varit vaken ganska mycket men nu på morgonen var jag feberfri! Vi ska in till sjukhuset nu och ta nya prover så får vi se vad de visar. Vi är fortfarande inskrivna och har ett rum på avdelningen.


kram

Hem

Av Holger Åhman - 2 januari 2011 17:08

Hejsan!


Nu är jag och pappa påväg hem från Iggesund. Jag är pigg men har lite hög temp, är hostig och snorig så det är troligtvis en förkylning. Vi får hoppas att febern håller sig hyffsat låg så vi slipper åka på sjukhuset inatt, vi har ju ändå planerat för provtagning imorgon och det vore skönt om vi fick vänta tills dess och sova hemma inatt. Vi som planerat för en pulkdag imorgon, vi får kanske skjuta upp den lite.


Jag låg och sov när pappa kom men när jag vaknade och det var han som kom in i sovrummet blev jag sååå glad! PAPPA ropade jag och han fick en bamsekram! Sen åt vi mat och J-O och Annika var också med.


Vi hörs imorgon!


kram



Av Holger Åhman - 1 januari 2011 19:47

Hej!


Idag har jag varit sista dagen för den här gången hos farmor och farfar, imorgon kommer pappa och hämtar mej. Jag har precis pratat med honom och bestämt att han kan hämta mej efter jag sovit så ska jag få se på film i bilen hem sen. Jag har varit pigg hela tiden och tagit min medicin så duktigt. Nu är det inte så många dagar kvar som jag måste äta den.


Jag har nyss fått mitt kvällsdopp nu i badkaret här och snart är det natti natti.


På måndag är det provtagning och om det är fint väder hade vi tänkt ta oss till en pulkbacke också! Kanske grilla lite korv och ha en riktig mysdag.


kram

Skapa flashcards