Alla inlägg under juni 2011

Av Holger Åhman - 21 juni 2011 10:47

Hej!


Nu har vi dragit iväg på vår semester. Vi ska till Sthm och fira midsommar med Malin, Gustav, Loke och Freja. Först ska vi bo på vandrarhem några nätter och sedan ska vi bo hos Malin och Gustav. Vandrarhemmet ligger jättefint vid Bogesundslott. Där finns hästar, får och en stor äng som jag kan springa på.


Nu är vi och hälsar på hos farmor och farfar, vi har fått gofika som vanligt och nu busar vi ute. På vägen ska vi stanna och göra avtryck på Alvas fötter och händer som hon fick i doppresent! Lika som jag fick när jag döptes:)


Igår hade vi besök hemma av Anna och hennes lilla Embla. Jag pratade och busade med henne och Anna. Sjöng och spelade för dem! Hoppas vi ses nått mer i sommar!


kram kram

Av Holger Åhman - 20 juni 2011 11:35

Hej!


Igår var en heldag med härlig lek. Morfar var här när jag vaknade efter middagsluren och vi lekte kurragömma i massor! Sen kom Thea, Millan och Carl hit. Jag och Thea busade på tomten, hade en hink med vatten och mina sprutor kom till användning! Vi drog upp vatten i dem och sprutade på varandra!


Thea fick både en och två pussar under dagen  


     

Alva fick ett kort av Malin m familj och det var så fina citat på det...måste skriva dem här.


"Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg" /Winnerbäck


"Disarm you with a smile" /The Smashing Pumpkins


"Släpp ut dina känslor, sätt upp dina gränser" /Petter

Av Holger Åhman - 19 juni 2011 11:35

Hej!


Idag lägger vi ut ett nytt bildspel, en fortsättning på det tidigare kan man säga. Det ska vara ljud till det här också om det ska vara nått att se!!


http://www.foreningenfonstret.se/bildspel2/index.html



Här är även länken till det tidigare bildspelet som efterfrågats...


http://www.foreningenfonstret.se/bildspel/dentidsomvarit/index.html


Kram!

Av Holger Åhman - 18 juni 2011 22:11

hej hej


Idag har det regnat nästan hela dagen så vi har varit inne och lekt idag med mina bilar och puzzel.

När jag hade sovit en stund idag så åkte vi till mormor och morfar och åt mat det blev lamm och det var super gott jag åt tre potatisar och massa lamm.

efter det blev det glass och rabarberpaj med glass/vaniljsås.


Och vi får inte glömma att vi lekte en hel del med och imorgon kommer morfar hit till mig och leker men nu måste jag sova om jag skall orka imorgon.


Kram på er

Av Holger Åhman - 17 juni 2011 13:47

Hej!


Idag har vi varit och hälsat på Molly, Kicki och lilla Hilma. Vi har varit i lekparken och busat och sedan blev det våffelkalas! Nu ska vi åka hem till pappa, jag är trött och ska sova i bilen. Pappa längtar nog efter oss nu! Så här säger jag... "pappa sitter hemma och grinar nu när inte jag är där" hi,hi...så sött!


   

Av Holger Åhman - 16 juni 2011 19:47

Hej!


Idag har vi varit iväg på utflykt med familjen. Vi har varit i lekparken i Folkets park, den ligger ganska centralt i Sundsvall, mitt emot äventyrsbadet som jag hoppas vi ska besöka snart!

Vi lekte och busade och sedan tog vi en promenad in till stan där vi åt lunch på restaurang. Det var toppen! Sen gick vi tillbaks till lekparken igen...jag somnade en stund i vagnen och sedan såg vi en elbil vid lekparken! Den får alla barn köra med inom ett speciellt område och gissa om jag gillade det!??!! Här var jag resten av dan typ...tog en glass paus i solen bara och sedan tillbaks.


De hade även en annan bil i lekparken!

       Alva var med hela dagen, hon vill absolut inte ligga ner!!   Hemma måste vi duscha av oss all svetten! Det bara rann av mig!    

Av Holger Åhman - 15 juni 2011 16:36

Hejsan!


Det är regn här idag. Mamma var i bastun och kaklade lite medan jag och pappa sprang i vattenpölarna. Jag kör gräsklipparen där med och det låter jätteläckert när jag kör i en djup vattenpöl! Så jag springer med den fram och tillbaks, fram och tillbaks, fram och tillbaks osv..  


Efter sovstunden har jag busat med pappa medan mamma var in till stan och vinkade av en kompis som ska resa bort. Sen var det pappas tur att dra iväg en stund medan jag och mamma är hemma. Alva är också hemma så klart! Hon har varit med och busat hon med....tycker det är jätteroligt att ligga på min säng och sedan springer jag och pappa iväg och sedan tillbaks igen och pruttar (med munnen alltså.. :) ) på hennes mage...sen iväg igen och tillbaks...hon skrattar jättemycket!


kram

Av Holger Åhman - 14 juni 2011 16:43

Hej!


Idag kom tidningen med repotaget i Allers. Jätteku! Fast den kommer nog ut i butikerna på torsdag. Så här såg det ut.

 

Idag har det funnits vattenpölar här ute! Jag var ute och sprang i dem hela förmiddagen. Sedan har vi lekt med bilarna och bakat! Vi ska få besök så jag hjälpte mamma att göra kakor.

  Sen har vi busat och lekt bara!

      kram

Ovido - Quiz & Flashcards