Alla inlägg under juni 2011

Av Holger Åhman - 13 juni 2011 19:07

Hej!


Idag var jag med mamma på sjukhuset, vi tog prover och det gick hur bra som helst att ta stick i fingret idag. Inge tjafs eller grin alls...jag börjar bli van! Värdena var bra också så jag får köra samma medicinering den här veckan igen.


Efter en liten sovlur åkte jag med mamma, Alva, Millan, Carl och Thea till Drakborgen!!! Vi busade så svetten rann! Jag fick köra en elbil alldeles själv, styrde, gasade och bromsade. Jag hade inte ens tid att ta en enda tugga av glassen vi köpte.


Hemma blev det middag och sedan en välbehövlig dusch. Alva har fått kvällsgröt, hon älskar sin gröt!! Det är så roligt att hon gillar att äta, det gör ju jag me!

 

Av Holger Åhman - 12 juni 2011 10:32

Hejsan!


Igår fick jag följa med mormor och morfar till Resele efter dopet. Vi busade till sent på kvällen och nu har jag sovit här med dem. Vi ska hälsa på gammelfarmor innan vi åker hem igen. Det är supervarmt idag igen så det blir nog till att sätta igång vattenspridaren där hemma!


Alva vill inte alls sova i värmen och inte jag heller särskilt mycket så mamma och pappa turas om att sova nu på dagen innan jag kommer tillbaks. Det är bra för då orkar vi busa och ha roligt i eftermiddag!


kram

Dop

Av Holger Åhman - 11 juni 2011 17:48

Hej!


Idag har vi haft dop för Alva. Det var jättefint! Jag hällde upp vatten i dopskålen och sedan var jag lite var stans   Vi fikade hemma i Tunadal, tårta och kaka. Mamma och pappa hade dukat ute och bordet var fullt av deras gamla leksaker.


Här är en maaaassa bilder från dagen!

                      


Av Holger Åhman - 10 juni 2011 16:55

Hej!


Vilket väder! Måste ha varit en härlig vecka för de som tar studenten. Jag har sprungit i vattenspridaren och det är sååå kul! Malin och Freja har varit här och hälsat på under förmiddagen och det tycker jag om.


Jag vattnar blommorna och sedan myser vi ute på baksidan med jordgubbar och vindruvor.


Igår var Helene och Per hit och hälsade på, de skulle upp till sin sommarstuga. Där har jag varit och jag vill åka dit i sommar och hälsa på! Då ska vi bada:)


  Jag vattnar blommor   Vattenspridare   Mys på baksidan

Av Holger Åhman - 9 juni 2011 09:49

Hej!


Nu har vi haft mysfrukost, mamma har varit på bageriet så det blev nybakt bröd och mjölk! Jag har dragit min morgonreportuar med dans och sång, hoppe hoppe hare till elgitarr.


Nästa vecka kommer repotaget om oss i tidningen Allers!


Igår var jag i skogen med mormor, det var riktigt kul! Vi klättrade och balanserade och grejade. Sen spelade jag fotboll med morfar!


Lilla Alva åkte på feber efter vaccinet igår. Enda sättet att få henne lugn och kunna sova var i mammas famn så hon har suttit uppe med henne inatt. Men jag och pappa gav henne sovmorgon imorse och sedan lite mysfrulla på det! Nu mår Alva bättre, fortfarande lite varm men pigg och glad igen.


Sen vill jag ge en stor kram till farmor! Krya på dig!

kraaaaaaaaaaaaam



Av Holger Åhman - 8 juni 2011 08:15

Hej!


Idag skiner solen igen, jag och mamma ska gå ut och leka snart. När pappa vaknar ska mamma dra iväg på en cykeltur i det fina vädret. Hon behöver börja röra på sig..  


I eftermiddag ska syrran vaccineras, hoppas det går bra och att hon slipper bli dålig efteråt. Jag ska få vara hos mormor och morfar i eftermiddag för mamma och pappa ska fixa inför lördag. Då ska Alva döpas. Det ska bli så roligt att få fira henne ordentligt, jag är så glad att hon kommit till oss! Det blir ett litet dop, bara närmsta familjen.

Av Holger Åhman - 7 juni 2011 18:59

Hej på er.....


Idag var det dags för provtagning igen så vi åkte upp på sjukhuset och tog stick i fingret och det gick jätte bra för mig med det sedan fick jag stick present en väldigt snygg ring.

När det var gjort åkte jag och pappa ner på stan för att lämna in en blixt som hade gått sönder för pappa och vi var även och köpte nya byxor och en skjorta till mig.


Efter det for vi till Birsta för att kolla på nya skor till pappa att spela innebandy i.

Vi tog en lunch där och sedan åkte vi hem för att sova lite middag.


Proverna såg väldigt bra ut idag så det blir samma medicinering som vanligt och det känns bra i hela kroppen.


Annars har vi varit ute hela dagen på gården och busat och haft det trevligt vi har till och med ätit lite chips och godis på gräsmattan.


Grattis även till Melvin som blir 5 år idag


Sov gott alla mina vänner

Av Holger Åhman - 6 juni 2011 20:43

Hejsan!


Idag har vi varit på kalas. Molly firade sin tre års dag! Det var kul, det var lite andra barn där också. Vi fick massa fika och jag fullkomligt äääälskade Kickis muffins. Åt hur många som helst! Sen sprang runt en massa ute med mollys dockvagn. När jag skulle somna nyss så jag - Du pappa...det var kul med kalas...sen somnade jag.


Imorgon är det dags för provtagning igen. Hoppas allt ser bra ut! Jag har lite hosta kvar från förkylningen men inget annat.


kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards