Alla inlägg den 19 september 2011

Av Holger Åhman - 19 september 2011 09:35

Hej!


Nu är vi hemma från semestern. Det blev en underbar början på veckan med massa sol och bad! Tyvärr fick jag feber sista kvällen och ont i magen så det blev sjukhus. Först ett lokalt och sedan in till ett större där jag och mamma fick sova kvar. Jag fick antibiotika. Jag var jätte duktig och läkarna fick undersöka mej. De stack mig med nålar eftersom jag fick intravinöst och det gillade jag inte så klart, men det gick bra. Jag fick dropp med vätska hela tiden. Sen skulle jag svälja en massa olika mediciner också som inte heller var nå kul. Mina värden var rätt ok och febern höll sig under 39 igår så vi fick lämna sjukhuset för att hinna med planet hem. Det var jätteskönt när vi väl landade här och fick komma in till Sundsvalls sjukhus där alla förstår vad man säger och vi känner oss trygga.


Då försäkringen inte gäller för mej eftersom jag var sjuk redan innan vi åkte så blev det en häftig nota..De är bra på att slå på stort...skickade mig och mamma i ambulans med blåljus när vi skulle till det stora sjukhuset fast det egentligen inte var riktigt nödvändigt. Fast jag tyckte det var superhäftigt att åka med sirener och blåljus!


Nu är jag och pappa inne på avd 44 och vi hoppas på att få komma hem idag, iaf få permis. crp låg på 44 nu så nån typ av infektion är kvar men febern var borta imorse!


Så är läget nu men vi ska så klart berätta mer om vår semester snart och visa lite bilder och så! Enda bilden jag har nu är en suddig tagen med mobilen när vi precis kommit till akutmotagningen på det första stället..

 

Ovido - Quiz & Flashcards