Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Holger Åhman - 10 mars 2012 16:40

hejsan!


Idag på dagen var febern lite bättre men sedan gick den upp i 40 igen. Det är två olika antibiotika jag får, ett var åttonde timme och ett var 24:e timme. Nu har jag nyss slumrat en stund men när jag vaknade började näsan blöda för fulla muggar, så nu har jag en stor propp i ena näsborren :)


Jag är ganska tagen av febern nu och ligger gärna och slumrar men snart kommer morfar hit och hälsar på! Alva har fått vara hos mormor och morfar idag och hon ska få sova där inatt också. Det är bra för då kunde mamma åka hem och sova en timme och nu är pappa hemma och sover. 


Netrofila var nere på 0,1 nu och inga svar har kommit ännu på blododlingarna så de vet inte vad det är. Crp är iaf lågt så det är bra!


kram kram

Av Holger Åhman - 10 mars 2012 07:05

Godmorgon!


Nu är vi vaken och ligger i sängen och myser med barntv. Jag har haft hög feber inatt men sovit skapligt ändå. Nu är den lite bättre och ligger på 39,6. De har varit in och gett mej en omgång dropp med antibiotika och sedan tar de ett koncentrationsprov för att se så njurarna rensar ut som de ska.


Nu på morgonkvisten har de tagit prover och gett mej lite alvedon. Nu kan de dra ut blod via slangen som är insatt så jag slipper stick i fingret en massa gånger. Jag kommer ihåg hur vi gjorde när jag hade slangarna och hjälper gladeligen till att spruta in vätskor och dra ut blod.


Det verkar som att vi kanske får sova här några nätter till, vi får se hur proverna ser ut idag.


Snart är det frukostdags! Vi har köpt hit eget bröd så vi får lite gotti gotti så här på lördagsmorgonen. Jag längtar efter Alva och pappa så klart men vi ses ju snart!


kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards