Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Holger Åhman - 13 mars 2012 12:35

Hej igen!


Nu har ronden varit här och vi har lite mer info. Jag är fortfarande på noll i netrofila men vita har börjat klättra lite! Trombisarna fortsätter sjunka...var på 61 idag. Ska ligga på mellan typ 250 och 500. men jag behöver inte fylla på något idag utan vi hoppas att det ska vända av sig själv.


De kommer skicka mej på en lungröntgen idag och sedan tar det ett nytt prov för att se så att det inte är körtelfeber. Den ena antibiotikan tas bort, den som jag får en gång per dygn, och den andra blir kvar.


så nu vet ni   

Av Holger Åhman - 13 mars 2012 11:03

Hej!


Idag är det ännu lite bättre! Febern höll sig på 38,7 ungifär igår och idag var min morgontemp 37,8! Så det går åt rätt håll nu! Det har inte vuxit ut något i odlingarna, men de vet inte om det beror på att antibiotikan har haft effekt och att det är därför inget växer eller om det beror på att det är virus. Eftersom mina värden fortfarande är så låga så törs de inte ta bort antibiotikan utan behåller den några dagar till.


Jag kan inte ta några cellgifter alls nu utan måste vänta tills mina värden stiger lite. Vi blir kvar någon natt till på sjukan.


Jag som skulle med lekterapin och se Mästerkatten på bio idag...jag blev lite ledsen att jag inte kan vara med. Men vi får se den tillsammans när jag är lite piggare!


Kokboken som jag var med och skapade har fått pris, jättekul! Här kan ni läsa om det.

http://www.barncancerfonden.se/Foreningar/Foreningarna/Norra/Aktuellt/Pris-till-kokboken-Lustfyllda-mellanmal/


kram

Ovido - Quiz & Flashcards