Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Holger Åhman - 30 maj 2012 11:12

Hejsan!


Idag blev det dagis å jag var superglad att jag fick komma dit! Kramade om mina kompisar!


Min vän Anna som också kämpat mot cancern har somnat in och på fredag är det begravning. Hon hann bli 19 år gammal och vi träffade henne första gången i Umeå när jag gjorde en av mina sista högdosbehanlingar. En underbar tjej med massor av livsglädje som kämpade in i det sista. Det är så orättvist att det inte går att rädda alla! Vi får glädjebesked och andra får sorgebesked. Våra tankar finns hos hennes familj.


Vi satt och skrev några ord till vår minnesgåva som går till barncancerföreningen Norra. De gör så otroligt många bra insatser!


Du gav av dig själv, trots din smärta. Anna, du finns i allas vårat hjärta.

Du har kämpat så otroligt hårt. Din kropp, ditt sinne, det har varit svårt.

Vårt liv på jorden en kort minut, men ditt liv fick ett för tidigt slut.

Hur kunde det hända, detta ofattbara. Hoppet lämnade aldrig att du kampen skulle klara.

Men när vi dig nu i våra tankar ser, så behöver du inte lida mer.

Du får nu vila och komma till ro, i de vita molnens trygga bo.

Sov gott fina Anna

Skapa flashcards