Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Holger Åhman - 16 augusti 2012 08:11

Hej!


Nu börjar det nästan kännas som höst ute, men på dagarna är det fortfarande varmt! Det är mycket som händer för oss nu, vi ska som in tillbaks till ett lite mer "vanligt" liv. Mamma och pappa börjar jobba, jag och Alva börjar dagis. Igår fick jag äta frukost där och jag var sååå glad! Sjung hela vägen dit i bilen "jag ska äta frukost på daaagiiiis!"


Mamma ska jobba lite mindre de första månaderna då jag troligtvis inte kommer orka full tid på dagis. Mitt immunförsvar är inte heller tillbaks än så troligtvis blir jag lätt sjuk också men det får tiden utvisa. I december borde det börja bli mer stabilt men de säger att vi får räkna med nästan ett år innan jag kan räknas som ett "vanligt" barn.


Alva gillar också dagis, vinkar bara åt mamma och pappa när de lämnar henne. Hon är tuff och nyfiken och glad, vill prova på allt. Hon går sina första lite längre dagar nu efter inskolningen. Lite svårt har hon att somna på kvällarna nu, förmodligen för alla intryck under dagen.


Igår var jag på läkarbesök igen, nya prover. Det ser bra ut, vita var lite lägre än sist men det betyder ingenting så det känns skönt. Catharina undersökte mig som vanligt och sedan följer de vikt och längd.


Ha det gott alla!


kram kram

Skapa flashcards