Av Holger Åhman - 15 februari 2014 17:08

Hej!

I föra veckan förlorade vi plötsligt min farmor. Vi saknar henne mycket och på fredag är det begravning. Vi har skrivit några rader till henne.

Vi hann aldrig säga farväl och adjö

vi trodde inte att du redan skulle dö.

Men vi vill tacka dig för alla dessa år,

för din glädje och kärlek men sorgen känns så svår.

En plats i ditt hjärta för alla fanns,

att alltid vara och finnas till hands.

Du lämnar nu dina söner och din man

och de barnbarn som du för så innerligt brann.

Vi lovar dig Britt att ösa kärlek över dem

en bit av dig finns alltid i vårt hem.

Du valde att alltid finnas för de käraste dina,

våra dagar tillsammans ger oss minnen så fina.

Där du är nu finns ingen oro eller smärta,

och vila får ditt goda, fina hjärta.

Vi tänker på alla frön du har sått,

och tackar dig för allt vad vi fått.

Av Holger Åhman - 25 november 2013 01:06

Hej!

Nu är det bara några dagar kvar tills vi åker mot Bangkok och flyget hem. Vi åker tidigt på morgonen och är i Bangkok över dagen så vi får oss en liten överblick kanske av staden. Men helst är vi här och tar det lite lugnt med bad och god mat! Nu måste vi äta på en hel massa ställen som vi har kvar att prova. Ikväll ska vi på ett hotell gjort i bambu och äta mat med en familj som vi träffade här om dagen. Jag och deras grabb som också är fem blev jättebra kompisar och igår var vi med dem på en djungelrestaurant som var rätt häftig och sedan blev det bad i vattenlandet som låg alldeles brevid.

Här är bilder från restaurangen och vattenlandet. Det fanns svarta svanar och fiskar som simmade runt.

Av Holger Åhman - 21 november 2013 14:18

Hej!

Tiden går så fort här borta! Dagarna flyger förbi, vi badar, åkter moppe till lite olika ställen och igår var vi på en dagsutflykt till en stor park. Där fanns elefanter, sköldpaddor och annat skoj! Vi var på en show med elefanterna och sedan red jag, mamma och alva på en.

Idag var vi till en jättemysig strand och badade, sedan blev det middag inne i stan och nu är vi trötta och ska gå och sova. Här är lite fler bilder.

Av Holger Åhman - 14 november 2013 03:09

Hej!

Igår var vi på utflykt, vi åkte till en ö där vi fick snorkla och titta på fiskar. Det var superhäftigt, tillslut vågade jag åka ut långt ut i vattnet och där fick jag titta på en massa skoj! Vi har träffat en hel del familjer här så några av dem hängde med på resan. Olle och Emil är tvillingar som är 12 år och de är superschyssta grabbar som leker med mig och Alva. Sedan har jag några i min egen ålder också som jag leker med. Vi leker kull på kvällarna och springer och jagar varandra tills jag är helt slut. Vi har varit på ett akvarium också som finns här och kollat på stora bautasköldpaddor, hajar och annat. Viggo, Ville och deras familj var också med. Idag ska vi bara in till stan en sväng och köpa smoothis, finns jättegoda där!

Av Holger Åhman - 10 november 2013 02:37

Nuär vi iThaland. Vi har varit här en vecka och ska vara några veckor till! En hel månad ska vi vara kvar. Det ska bli så härligt! Vi har hyrt ett litet hus som ligger tillsammans med flera andra hus i ett nybyggt område i Ban Phe. Det är många andra barnfamiljer här och jag och Alva har redan hittat massor med kompisar som vi leker med. Vi badar hela dagarna och vill inte göra nått annat! Fast jag har så mycket exem som kliar så jag har måsta vilat lite för att det ska läka ihop och sen har jag fått ont i örat också så jag badar med propp i örat nu och får inte dyka så långt ner. Men det är redan bättre! Vi har väldigt dålig uppkoppling här så det är svårt att lägga upp bilder, men det kommer så småningom!

Av Holger Åhman - 20 oktober 2013 17:34

Hej!

Tänkte berätta lite om vad vi gjort på slutet. I helgen var vi till Halstaberget på möte med barncancerföreningen norra. Det var roligt, vi fick åka till Junseledjurpark och se alla djuren och sedan göra en äventyrsbana!

Alva klättar för fullt!

Tomten var 10 000 år gammal!

Jag tog en bild på min familj också!

Jag har tappat min första tand!

Sen har jag varit på provtagningar som fortfarande är stabila. Min nedsatta hörsel har försvunnit sedan jag fick bort polyperna och det är jätteskönt.

Vi gillar att vara ute och ibland gör vi mat och myser fast det är höst och lite kallare nu.

kram kram

Av Holger Åhman - 29 augusti 2013 12:54

Hej!

Här har det hänt massor sen sist. Jag och Alva leker och står i hela dagarna. Spelar fotboll och klättrar gärna på klätterväggen vi byggt ute på gården.

Vi har plockat hallon

busat med kompisar

haft besök av kusinerna

och myst så klart!

Den här veckan är jag och min familj med i ett repotage i tidningen Allas.

kram

Av Holger Åhman - 21 juli 2013 19:52

Hej!

Nu är det sommarlov för mig och Alva! Det är härligt att vara hemma. Jag leker mest med Alva men med lite andra kompisar också. Vi har varit i stugan och det är helt underbart att vara där. Jag och Alva längtar dit igen! Vi skulle stanna tre veckor men fick åka hem tidigare då pappa måste jobba och jag skulle opereras. Har varit jättetrött länge och sista veckorna har det bara blivit värre så de har skyndat på operationen av halsmandlar och polyper och i veckan fick jag göra den. Det gick bra. Jag har lite ont nu så klart men efter några dagar känns det bättre.

Här brukar vi äta på restaurang ibland när vi är i stugan.

och här är bilder när jag opererades.