Alla inlägg under november 2010

Av Holger Åhman - 30 november 2010 16:15

Hej på er alla...


Idag är första dagen efter vaccin och än har inga symptomer synts eller känts.

Imorse var vi på ikea och kollade på alla saker där det var spännande att gå där och kolla på alla saker.

Jag tror jag provsatte alla soffor där och kollade på alla leksaker ...


Mamma och pappa handlade en 2 byråer och 2 skåp och 1 bokhylla som vi skall sätta upp i mitt rum så vi får undan lite av mina grejor som ligger över golvet   

Nu har jag ätit och sovit middag så nu skall jag och pappa leka med alla mina bilar så jag får höra av mig mer imorgon..


Kram på er!!!!





Av Holger Åhman - 29 november 2010 10:44

Hej!


Nu har vi varit på sjukhuset och tagit prover. Vi måste invänta svar då jag var låg i fredags och se om det har vänt innan jag kan få vaccin. Vi hoppas att jag kan få det i eftermiddag. Om jag blir dålig av sprutan måste vi in på sjukhuset så vi håller oss nära några dagar framöver.


I lördags var jag finklädd i kostym och hatt!

  

Av Holger Åhman - 28 november 2010 08:55

hej!


Igår firade vi lilla julafton med mammas sida av släkten. Det var jättekul! Jag och Loke lekte först hela förmiddagen tills vi somnade och sedan for vi till Astrid och Pelle där det serverades tomtegröt och delades ut julklappar. Jag fick en massa bra grejer! Kommer lite kort sen.


Efter lilla julafton fortsatte festen hemma hos oss. Vi firade att jag är klar med mina högdoser med mat och bad i tunnan. Jag och Loke hann somna innan badet men de verkade ha riktigt mysigt där ute.


Idag har jag och Loke lekt hela morgonen, snart åker de hem mot Stockholm igen. Hoppas de får bättre väder att köra i nu än de hade på vägen hit!


kram

Av Holger Åhman - 26 november 2010 17:01

Hej!


Snart får vi besök av Loke, Malin och Gustav. De åkte tidigt i förmiddags från Sthm men det har varit ett himla oväder så de är inte framme förrän om ca en timme. Stackars Loke som fått sitta så länge, han har kämpat bra! De har de gjort allihopa.


Idag blev det ny provtagning och jag har sjunkit igen. Bara 0,5 i netrofila så vi får vara försiktiga så att inte jag blir sjuk. Blodvärdet hade också gått ned och det märks att jag är tröttare än vanligt. Men glad är jag ändå!


Nu väntar jag med spänning på kusinen min, jag har byggt en tågbana till honom, sen hoppas jag vi kan dansa lite tillsammans också!   


kram 


kram



Av Holger Åhman - 25 november 2010 16:11

Hej!


Idag har det varit en fin vinterdag med sol och några minusgrader. Jag och pappa har varit ute på förmiddagen. Vi hjälptes åt att skotta och fixa lite med badtunnan som vi ska bada i på lördag.


Jag har en egen snöraka.

  


Just nu dansar jag för fullt här på golvet, spelar musik om och om igen.

Ikväll ska vi ut till Linda, Ninas mamma, och hälsa på. Hoppas hon har lika goda kaker som förra gången!


kram kram

Av Holger Åhman - 24 november 2010 08:02

Hej!


Nu längtar jag till fredag, då ska Loke komma hit och vi ska leka!

På lördag ska vi fira en jättetidig lilla julafton med mammas sida av släkten. Det blir spännande, undrar om det kommer nån tomte!?!


Jag är förkyld och snorig men har inte fått någon riktig feber så det känns ändå bra. Men vaccin blir det nog inte för det är väldigt noga med att jag inte får vara det minsta förkyld om jag ska få det. Nya prover på fredag blev det.


Igår var jag hos mormor och morfar och busade på eftermiddagen. Läste böcker och grejade! Kul att få komma iväg.


kram

Av Holger Åhman - 22 november 2010 11:53

Hej!


Inatt har jag inte velat sova, pappa var upp till mej flera gånger. Mamma låg i sängen och kräktes, hon verkar ha åkt på magsjuka. Klockan fyra ville jag inte somna om någe mer men tillslut somnade jag om i mamma och pappas säng. Nu ska vi gå å lägga oss och sova middag allihop.


Pappa och jag var till sjukhuset på förmiddagen. Eftersom mina trombisar ligger så pass lågt och jag är dessutom lite förkyld och snorig så blir det inget vaccin idag. Kanske på torsdag eller fredag ist om allt ser bättre ut.


Efter tuppluren kanske vi är piggare allihop så vi kan ta en promenad eller nått!


kram

Av Holger Åhman - 22 november 2010 11:53

Hej!


Inatt har jag inte velat sova, pappa var upp till mej flera gånger. Mamma låg i sängen och kräktes, hon verkar ha åkt på magsjuka. Klockan fyra ville jag inte somna om någe mer men tillslut somnade jag om i mamma och pappas säng. Nu ska vi gå å lägga oss och sova middag allihop.


Pappa och jag var till sjukhuset på förmiddagen. Eftersom mina trombisar ligger så pass lågt och jag är dessutom lite förkyld och snorig så blir det inget vaccin idag. Kanske på torsdag eller fredag ist om allt ser bättre ut.


Efter tuppluren kanske vi är piggare allihop så vi kan ta en promenad eller nått!


kram

Ovido - Quiz & Flashcards