Alla inlägg under oktober 2011

Av Holger Åhman - 31 oktober 2011 17:36

Hej!


Då har en ny vecka börjat igen, en bra vecka får vi hoppas! Mamma har dock åkt på förkylning och hosta, hoppas hon blir bättre så vi kan träffa Loke och Malin när de kommer! De kommer hit på onsdag och jag längtar! Frågar hela tiden varför han inte kommer nu!? Igår när jag var hos mormor och morfar sa jag när vi skulle åka hem att "jag ska ju sova här, jag ska ju stanna tills Loke kommer!"  hi,hi..jag har så många kommentarer som får både mamma och pappa att skratta, det är härligt med barn! Vid frukostbordet säger jag ofta "Åhh, vilken härlig frukost!" och när jag är ute kan jag säga "en sån vacker höstdag." Kanske jag får lite ändrat sätt att prata när jag får fler barn ikring mej!?   


Mina värden såg bra ut idag, 0,8 i netrofila så jag får fortsätta med samma dos. Sex tabletter imorgon! Jag brukar spännt fråga hur många tabletter det är när jag ska ta medicinen på kvällen?! På tisdagen är det roligast när det är mest cellgifter. hmm..knepigt egentligen att ett barn som jag blivit så van cellgifter. Fast jättebra så klart att det känns som en rolig grej att ta det!


Alva har fått en till tand också! Det kliar i hennes mun.

Lite bus från igår!


     

Av Holger Åhman - 30 oktober 2011 12:54

hej!


Vi har haft en helmysig helg! Igår åkte mamma och Alva till gammelfarmor för att hälsa på. Jag och pappa var hemma och lekte. Det blev en bra dag, både inne och ute var vi! Alva hade också roligt!


     


Imorse kom morfar hit för att hjälpa till lite i bastun. Lite senare dök mormor upp också. Vi gjorde en liten eld här ute och lagade mat på vår mureka, blev gott! Köttgryta!


   

Av Holger Åhman - 28 oktober 2011 18:37

Hej!


Idag har vi haft en riktig familjedag. Vi var på Alnöbadet och busat massor i vattnet, Alva har också badat massor! Sen åkte jag med mamma och hyrde smurfarna medan pappa fixade taccos.

 

Vi stoppade i oss och sedan blev det fredagsmys i soffan med smurfarna.

Jag somnar nog gott ikväll efter allt bus.


 


Igår va Olle här, lekte och busade. Vi åt middag och lekte en massa. Sedan bastade föräldrarna och jag var in en liten stund också.


 

Trevlig helg!

Av Holger Åhman - 27 oktober 2011 07:00

Hejsan!


I eftermiddag kommer Tanja, Jens och Olle hit på besök! Då ska vi äta god mat och sedan basta, härligt!

Annars är det full fart här, jag somnade som en stock igårkväll redan klockan sju..helt slut efter allt spring på drakborgen!


Alva växer hur mycket som helst, hon kryper mer nu och försöker gå med gåstolen. När hon får resa sig upp med den så blir hon alldeles lycklig och vi skrattar tillsamman.

 


Kram kram

Av Holger Åhman - 26 oktober 2011 15:40

Hej!


Idag har jag haft skoj! Jag har varit med Hugo på drakborgen och busat i massor! Sprungit, hoppat, åkt rutchkana, klättrat och en hel massa! Här är lite bilder från dagen.


 

Alva va också med!     

Här är Hugo   

 Vi vägrar vara med på bild när mamma försöker ta kort!    

Av Holger Åhman - 25 oktober 2011 17:15

Hej!



Idag var jag på dagis en stund, det gick bra, vi var ute på tomten och lekte. Blev en massa körning med bilarna i sandlådan! När mamma och Alva kom och hämtade mej blev jag superglad! Hemma så somnade jag med ens och slumrade en god stund. Sedan har vi tagit stick i fingret på alla mina gosedjur!


Mamma och Alva tog en mysig promenad i solskenet när jag var på dagis. Vilken härlig höstdag!


Imorgon ska jag vara ledig från dagis, vi ska till Drakborgen, där ska jag träffa Hugo! Det var längesedan, jag längtar :)


kram

Av Holger Åhman - 24 oktober 2011 17:32

hej!


Idag är det måndag och som vanligt på måndagar tar jag stick i fingret. Idag visste jag att jag skulle få gå till lekterapin och ha skoj efter sticket så det gick mycket lättare att åka till sjukhuset! På lekterapin tog jag stick i fingret på en massa smådjur och det var jättekul! Det finns en tjej där som leker och busar med mej och vi har jätteskoj! Jag fick med mig lite bilder hem som hon tog!


     


Hemma fortsatte jag och stack mamma

 


Proverna var bra, de ökade dosen methotrexat med en tablett för att pressa ner mej lite till. Jag hade lite crp men det är nog förkylningen jag har.

Av Holger Åhman - 23 oktober 2011 13:41

Hej!


Jag är på badhuset med farfar! Pappa, farmor och Alva har också varit här men eftersom jag vägrar att kliva upp och bara vill bada så är jag och farfar kvar tills det stänger. Sedan blir det mat och efter det ska vi åka hem till Tunadal igen.


Imorgon är det provtagning som vanligt på måndagar och då ska vi upp till lekterapin också.


Imorse var det frukost med barncancerföreningen, trevligt att träffa nya ansikten samtidigt som vi så klart önskar att det aldrig ska finnas några nya insjukna i den här sjukdomen. Det är iaf skönt att kunna dela det med andra i samma situation, både att skratta tillsammans men även att dela funderingar kring behanlingar, sjukdomen, tiden efter sjukdomen mm.


kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards