Alla inlägg under december 2009

Av Holger Åhman - 31 december 2009 08:50

godmorgon!


Sista dagen på året! Oj, va fort tiden går. Jag är feberfri nu på morgonen igen så vi kommer att få lite permis idag och åka hem och fira nyår. Det ska bli härligt att se mina egna leksaker och kanske elda lite i öppenspisen. Då ska vi fira med god mat och dryck!


Hoppas ni andra också firar med nära och kära!


Gott Nytt År!!



Av Holger Åhman - 30 december 2009 19:29

Hej igen!


Ville bara berätta att jag fortfarande är feberfri! Superskönt!


Idag har vi haft lite besök på sjukhuset av Tanja, det är hon som är min kompis Olles mamma. Kicki skulle också komma, Mollys mamma, men hon blev sjuk  . Det var roligt med besök och mamma blev så glad!


Nu tittar vi på filmen bilar och snart ska vi sova. Jag har på mej min nya tröja som jag fick idag och jag vägrar ta av mej den så det blir nog att jag sover med den inatt.


Godnatt!

Av Holger Åhman - 30 december 2009 14:57

hej!


Vi tycket att det är lite bättre idag, jag hade 37,5 imorse och sedan har jag fått alvedon så vi har inte kunnat ta någon mer feber. Jag har varit ganska pigg och lekt med mina bilar och kört med pappa. Mamma har varit hemma på förmiddagen och träffat min farmor, farfar, J-O och Annika. Jag kan inte träffa dem då farmor har hosta, J-O är lite krasslig och farfar inte är vaccinerad, men Annika var hit en sväng men då låg jag och sov. De hade med sig en massa julklappar som jag ska öppna här på sjukhuset. Nu har pappa fått åka hem för att ha lite julafton i efterhand med familjen.


Läkarna här har pratat med Umeå igen och de funderar på om febern kan komma från abstinens av att jag slutade med kortisonet eftersom de inte hittar något tecken på varken bakterier eller virus. Därför har jag börjat få lite kortison nu igen för att se om det lugnar ner kroppen. Om febern är borta imorgon så får vi åka hem och fira nyår! Jag hoppas det för i så fall får jag träffa Helene och Per.


stor kram!

Av Holger Åhman - 29 december 2009 07:41

godmorgon!


Fortfarande samma feber och inga provsvar som visar något. Vi får fortsätta kämpa, det måste ju ge med sig nån gång. De har slutat ge mej antibiotika nu eftersom det inte verkar ge någon effekt.


Idag åker moster Malin och hennes familj till Stockholm igen. Det har varit jättekul att träffa dem!


Jag hoppas vi får komma hem snart, vi vill ju fira nyår hemma! Sen måste jag ju hinna åka lite Bobby car och leka med mitt lego också innan vi ska tillbaks till Umeå.


hejj hejj!

Av Holger Åhman - 28 december 2009 12:27

hej!


Idag är febern ännu högre, den vill inte ge med sig och de kan inte hitta vad den kommer ifrån. Snart ska jag ner på lungröntgen, vi får se om det syns något på den. De har varit och tagit influensaprov och rengjort min cvk så att ingen infektione ska komma därifrån.


Malin, Gustav och Loke skjutsade hit mamma idag. Hon har sovit hemma inatt. De kom upp och hejade på mej.

  

Här är jag i min sjukhussäng.

  

Av Holger Åhman - 27 december 2009 13:13

hej hej,


febern vill inte ge med sig, över 39 idag igen. Vi väntar på provsvaren men de kommer nog ta någon dag till. Vi får helt enkelt hålla tummarna för att febern ger med sig snart!


Pappa har inte kommit hit ännu då det snöat så mycket så han inte tar sig ut. Nu hade plogbilen varit där iaf så snart är han påväg! Jag och mamma har läst lite böcker, kollat på film och slumrat lite. Favoriträtten just nu är potatismos, så det är det enda jag äter men jag äter det mer än gärna. Frukost, lunch, middag kvällsfika och nattmat.


vi hörs snart igen!

Av Holger Åhman - 26 december 2009 18:11

godkväll!


Febern har gått upp ännu mer, 39,7 sist vi tog den. Men efter lite alvedon och morfin så sitter jag i sängen och leker med mina bilar och är glad ändå. De har nyss satt in ett nytt ännu bredare antibiotika, jag får en spruta och sedan ett dropp som går i ca två timmar. De har gjort en ny blododling, en för bakterier och en för virus för att se om de hittar något nytt.


Vi har haft lite påhälsning här på sjukhuset. Imorse var mormor och morfar här en sväng och på eftermiddagen var moster Malin och Gustav här och hälsade på. Det är roligt med besök. Jag får fortfarande inte lämna rummet men det gör inget då jag kan sitta i sängen och titta på filmen Bilar! Det är den bästa filmen, jag tittar på den så fort jag är vaken nästan. fast ibland får vi pausa och då leker vi med mina bilar ist. Jag gillar bilar!


godnatt! Vi hörs imorgon!

Av Holger Åhman - 26 december 2009 11:18

godmorgon!


Ännu en morgon här på sjukhuset. Imorse var febern tillbaka igen, 38,7. Läkaren har varit här och undersökt mej men hittar ingen uppenbar infektion. Om inte febern släpper idag så ska de göra en ny blododling och byta antibiotika. Vi får se hur febern är senare idag för om den är skaplig får vi åka hem några timmar. Det vore skönt.


Hoppas ni alla har fått några mysiga dagars ledighet!

Ovido - Quiz & Flashcards