Alla inlägg under december 2010

Av Holger Åhman - 31 december 2010 13:21

Hej!


Sista dagen på det här året! Gott Nytt År till er alla!


Jag har redan varit på Rätt Pris igen och handlat, jag ska äta nyårsmiddag tillsammans med farmor och farfar.

  


Vi passade på att göra lite snöänglar också när vi kom hem från affären!

  


Jag är lite avis på mamma och pappa bara för de ska få träffa Thea idag. Det hade jag också velat gjort. Men vi får ses en annan dag och busa.


Nyårskramar!

Av Holger Åhman - 30 december 2010 17:47

Hejsan!


Idag har jag varit med farmor och handlat, hon tänkte dra mej i pulkan till affären men det ville inte alls jag, jag ville springa så klart! Så hon fick dra matvarorna istället. Sen har vi varit inne och busat, lekt med bilarna så klart och så har mitt lejon (gosedjur) varit runt och letat mej i lägenheten. Jag gömmer mej hela tiden.


Nu ska vi en sväng på affären igen, vi får väl se om jag vill åka nån pulka den här gången...


Mamma och pappa har passat på att handla lite inför att mitt syskon ska komma. Lite kläder till första dygnen, så nu kan de packa väskan till BB! Men innan det blir någon tur dit så hoppas vi på att få fira nyår.


kram och hej!

Av Holger Åhman - 29 december 2010 19:38

Godkväll!


Nu har jag precis pratat med mamma och pappa på skype, jag är hos farmor och farfar. Mamma skjutsade hit mej idag och jag ska stanna och fira nyår här och kommer inte hem förrän på söndag!! Oj, va länge. Det tycker iaf mamma och pappa  Det är redan tyst och tomt i huset.


På förmiddagen var mormor och morfar och hälsade på i Tunadal, de var kvar med mej medan mamma och pappa var på mvc för att kolla att bäbisen mår bra. Det gör den och nu är huvudet fixerat också så det börjar närma sej. Bra att de får några dagar att ta igen sej nu innan bäbisen kommer och det förmodligen blir ännu mindre sömn än vad det är nu. Fast jag sover fortfarande lite bättre än hur det varit tidigare men vaknar varje natt och det blir slitsamt i längden.


Imorgon hoppas vi på att kunna vara ute, jag har tagit med min pulka och en massa varma kläder så vi ska kunna busa i snön.


Nu blir det medicin och sedan är det snart godnatt.


kram!

Av Holger Åhman - 28 december 2010 16:51

Hej!


Idag har det varit full fart. Jag och mamma var ute och skottade på förmiddagen, vi orkade halva altanen...nu får pappa ta andra halvan. Sen blev det lunch och lite vila och när jag vaknade åkte vi in till mammas kompis Cissi. Hon har flyttat så vi fick se hennes nya lägenhet! Karin, Carro och hennes dotter Emma var också med. Emma har precis tagit sina första steg men jag tyckte att vi skulle springa och leka jagis! Jag fick paket också av Karin, en jättestor brandbil som tutar och låter när man trycker på en dosa som hör till. Man kan köra den också! Jag visade stolt den för pappa när vi kom hem och vi har lekt med den nu.


Sen blev det en liten sväng på stan, jag ville åka rulltrappa mest hela tiden. Snart blir det mat och sen ska vi leka här hemma. Jag är lite hostig och förkyld men mina värden såg bra ut igår så vi fortsätter med samma medicinering. Det känns skönt att kroppen orkat med förkylningen ganska bra.


kram kram

Av Holger Åhman - 27 december 2010 15:44

Hej!


Idag såg vädret lite bättre ut och eftersom jag hade provtagning på sjukhuset imorse så for vi tidigt från Iggesund. Det snöade fortfarande och tog lite tid att åka men det är inte så många mil så det gick bra. Hemma var det hur mycket snö som helst på tomten. Vi släppte av pappa som fick skotta snö medan vi var på sjukhuset. Men när vi kom hem fick jag vara med och hjälpa till!


När vi kollade posten så hade det kommit ett paket till mej, det var från dagis! En jättebra bok som vi har läst säkert 100 ggr redan. Om Kalle och hans bilar, jag gillar den! Tack! Det fanns bilder på barnen jag gick med också och oj va stora alla har blivit, en del har t o m bytt avdelning!


Hoppas det är fint väder imorgon, då ska vi vara ute!


kram kram

Av Holger Åhman - 26 december 2010 10:58

Hej!


Ute är det snöstorm, jag ser bara vitt när jag tittar ut genom fönstret. Vi som skulle hem idag men vi avvaktar nog. Kanske åker vi inte förrän imorgonbitti. Jag ska till sjukhuset så hem måste vi imorgon. Det är provtagning och nu vill vi gärna veta hur jag ligger till.


Igår fick vi iaf åka till J-O, Annika, Elliot och Oliver och fira jul. Det var härligt, riktig julstämning med julmat, tomte och julklappar. Både mamma och pappa är mycket piggare.


Här är deras alldeles nybyggda hus! 


  


Jag fick paket av världens finaste tomte!

  

Av Holger Åhman - 25 december 2010 11:43

Hej!


Idag hoppas vi på att kunna komma iväg och hälsa på J-O och Annika. Spännande att se deras nya hus!


Jag, farfar och mamma har nyss varit ute och åkt lite pulka. Det är kallt men jättehärligt att få leka i snön en stund. Vi gjorde snöänglar också och åkte på rumpan nerför de stora snöhögarna. Nu är jag rosig om kinderna och sitter och äter lite lunch, sen ska jag sova en stund.


Kram kram

Av Holger Åhman - 24 december 2010 08:43

God Jul till er alla!!


Jag har vaknat här hos farmor och farfar, sitter och tittar på tecknat och äter frukost. Jag fick en julklapp imorse av farmor som jag fick tjyvöppna innan mamma och pappa vaknade.


Mamma har fått behålla maten sen igår eftermiddag så det går åt rätt håll. Pappa är också lite piggare nu på julaftonsmorgonen även om han fortfarande har feber. Vi ska vara kvar här hos farmor och farfar idag och julmysa.


Ha en riktigt mysig julafton med nära och kära!!

STOR JULKRAM TILL ER ALLA!

  

Ovido - Quiz & Flashcards