Alla inlägg den 22 december 2010

Av Holger Åhman - 22 december 2010 07:36

Hej!


Här är det sjukstuga. Jag mår lite bättre iaf men mamma ligger helt däckad i magsjuka och pappa har feber och ont i halsen. Igår ringde vi efter farfar som satte sig på tåget för att komma och hjälpa till.


Sen har mormor fått bältros eller svinkoppor. De var inte säkra på vad det var men för min skull så har hon fått en antibiotika kur. Om det skulle vara svinkoppor så är det farligt för mej, därför måste jag äta medicin nu, fem tabletter varje dag, en var tredje timme. Jag måste börja äta tabletterna inom 72 timmar och vi hann precis få tag på medicinen och stoppa i mej den innan de 72 timmarna gått ut. Om jag får feber nu så måste vi åka in till sjukhuset.


Idag ska vi upp på sjukhuset och ta prover igen. Det blir nog farfar som får gå in med mej så inte mamma och pappa smittar ner några andra barn.

Ovido - Quiz & Flashcards