Alla inlägg under april 2011

Av Holger Åhman - 30 april 2011 14:58

Hej!


Idag har vi varit till stan och köpt en tvättmaskin. Det är bra att ha om man ska vara här lite längre så slipper man släpa med sig så mycket kläder. Mamma och Alva var till gammelfarmor och lite senare kom vi också dit. Vi fikade och jag körde med en liten bil som fanns där nu!


Nu är vi tillbaks i huset och leker och busar. Vi får se om vi hittar någon majbrasa ikväll!


Sen ett grattis till Kristina som fyller år idag!


kram

Av Holger Åhman - 29 april 2011 16:35

Hej!


Lite extra info!


Det är många som undrar hur de får tag i kokboken jag var med i. Här är en länk där ni kan läsa hur ni köper den. Ni kan köpa f o m 4 maj!


http://www.barncancerfonden.se/Foreningar/Foreningarna/Norra/Aktiviteter/Kalendarium/Lansering-av-kokboken/


kram

Av Holger Åhman - 29 april 2011 16:24

Hejsan alla!


Idag ville äntligen min lilla kusin titta fram! En tjej blev det, en liten Freja. Hon kom inatt och allt gick bra. Malin och Gustav är nu stolta föräldrar och Loke stolt storebror!


Nu är jag, mamma, Alva, mormor och morfar i Resele. Det är mysigt, vi har varit och visat mamma traktorn och bäcken. Sen har vi lekt en massa ute på gården. Det finns en stor gräsmatta som vi kan springa på! Sen springer vi runt huset också. Vi är ute hela dagarna och det är så härligt!


      

Vi leker häst!  

Av Holger Åhman - 28 april 2011 11:18

hejsan!


Idag kommer mamma hit till Resele, det blir ingen Stockholmsresa utan vi tar den nästa helg ist. Så då blir vi kvar här. Det är härligt att vara på landet!


Jag fick ett grattiskort av Barncancerföreningen igår, tack!


Mina värden var lite lägre nu, jag är lite mer pressad så jag har fått ändrad dos den här veckan och ska få lite mindre cellgifter. Då kanske jag återhämtar mig och kommer upp i värdena igen så jag kan gå tillbaks till samma dos som förut. Så den här veckan är jag ännu mer infektionskänslig än vanligt, så vi får vara lite försiktiga.


kram

Av Holger Åhman - 27 april 2011 08:16

Godmorgon!


Nu har jag vaknat här i Resele. Det var en härlig eftermiddag igår, solen sken och vi var ute. Jag fick prova grannens traktor!! Häftigt!


   

Av Holger Åhman - 26 april 2011 15:45

Hej!


Nu har vi varit hos gammelfarmor och hälsat på. Mormor och morfar kom dit och mötte oss och sedan fick jag följa med dem till Resele. Jag ska sova där med dem. Alva och mamma åkte hem till Tunadal igen. Hemma hade pappa städat hela huset och flyttat in lekhörnan till mitt rum. Jättefint blev det!


Vi hade planerat att åka till Malin, Loke, Gustav och den nya bäbisen i helgen men det har inte kommit någon bäbis än så vi får se hur det blir.


Nä, nu ska jag på kusjakt med morfar!


kram

Av Holger Åhman - 25 april 2011 18:01

Hejsan!


Idag har vi fått se en två veckor gammal bäbis, så fin! Det är Mollys lillasyster. Vi var dit och hälsade på i förmiddags. Sen har jag och mamma varit på promenad och planterat blommor. Efter det tog jag och pappa fram mål och klubbor och spelade med bollen!


Nu ska vi snart åka till pappas kompis och se på fotboll, jag ska få följa med!


Imorgon åker jag, Alva och mamma och hälsar på gammelfarmor i hennes lägenhet. Mormor och morfar är i det som var gammelfarmors hus i påsk och jag ska stanna kvar med dem. Det ska bli spännande! Jag ska ta med mej grejer så vi kan gå på kusjakt!


kram

Av Holger Åhman - 24 april 2011 17:43

Hej och tjenamors! Så har jag börjat säga  


Idag har vi haft besök av Maria och Viktor. Vi grillade kött och åt tillsammans och sedan busade Viktor med mig. Vi lekte jagis och spelade boll! Sen måste jag gå och sova...å när jag vaknade sprang jag till ytterdörren och öppnade men de var borta..då grinade jag. Men mamma sa att Viktor får komma och hälsa på snart igen och då blev jag jätteglad!


Sen har vi varit ute och krattat och grejat på tomten. Jag har hjälpt mamma och lagt löv i min lilla skottkärra och krattat med min lilla kratta. En riktigt duktig hjälpreda är jag!


Nu har vi nyss grillat korv och suttit i kvällssolen och ätit.

 

Skapa flashcards