Alla inlägg under juni 2010

Av Holger Åhman - 30 juni 2010 10:12

Hej!


Idag är jag pigg och glad igen, jag har sovit lite bättre inatt även om jag vaknat ibland. Jag har sovit i stora sängen inatt, inte spjälsängen utan min nya andra som är för större pojkar! Jag har inte velat det tidigare men nu blev det hela natten.


Igår var vi ut till Lögdö bruk. Det var soligt och fint hela dagen och vi hälsade på Astrid som jobbar där ute ibland. Vilken härlig arbetsplats! De hade en loppis med massor av spännande saker och en stor gunga som jag gungade i. Vi hade lite picknick och tog en promenad.


Jag hittade en backe att springa nerför!

  Här är den stoooora gungan!  

  

Och här är det dags för fika, Astrid tog en kopp kaffe med oss.  

Av Holger Åhman - 29 juni 2010 08:11

Hej!


Idag är jag på bättre humör iaf, vi leker och donar. Fast natten har inte varit så bra, jag har vaknat varje timme, har dock somnat om efter lite välling.


Igår var mina värden jättebra igen! Det är kortisonet som gör att de håller sej uppe och det är bra för då kan jag få mina mediciner som jag ska ha. Netrofila var på 2,4! Bättre än på väldigt länge!


Igår var Thea här och lekte med mej, det var jättekul! Vi grillade korv, lekte i sandlådan och inne på mitt rum.


Efter mycket lek ville vi höra saga.

  

Av Holger Åhman - 28 juni 2010 15:34

Hej!


Nu är vi hemma igen och vi har varit till sjukhuset imorse för att ta prover. Vi har inte fått några svar än så vi får se hur det ser ut. Inatt har jag inte velat sova alls så jag är jättetrött idag och riktigt grinig men jag vägrar sova ändå. Fast jag skulle verkligen behöva det...


Ikväll ska Thea och hennes föräldrar komma hit och grilla. Det blir kul! Vi får hoppas att jag är på bättre humör då annars skrämmer jag nog bort dem.


Nu ska vi börja laga lite mat. Sen ska vi se om jag vill sova lite så kanske jag orkar med kvällen lite bättre.


kram kram

Av Holger Åhman - 27 juni 2010 09:39

Godmorgon!


Nu har vi varit uppe och busat hela morgonen. Jag och Loke har lekt och nu vill vi leka mer tillsammans! Jag är pigg och glad och som en helt ny pojke. Synd att vi måste åka hem idag men vi ses snart igen. Imorgon ska vi in på sjukhuset och ta prover igen så vi måste hem till dess. 


Jag äter fortfarande makaroner hela dagarna, det är det enda jag vill ha nu. Men jag har fått sista kortisontabletten för den här gången så snart avtar det nog. Nu har vi gjort lite fika som vi ska ta med oss och äta efter vägen. Vi hittar säkert något mysigt ställe att stanna till på. 


Vi hörs imorgon!


kram och hej!

Av Holger Åhman - 26 juni 2010 20:15

Hej!


Idag har det varit en härlig dag. Vi har varit ute och åkt båt med Gustavs föräldrar. Vi startade i Vaxholm och for till Bogesund där vi stannade och fikade. Då hade regnet kommit så vi fikade i båten men sen sprack det upp och vi kunde gå en sväng och titta på slottet som finns där. Sedan hade vi finväder på vägen tillbaks. Jag var trött under resan men tyckte det var jättespännande att få åka båt! Mot kvällningen har jag blivit allt mer pigg och vaken och har inte lika ont längre. Det känns jätteskönt. Ikväll skrattade jag när pappa kittlade mig och det är ett gott tecken, då har jag inte så ont längre när de tar i mig!


Här är vi på båten.

  


Igår hade vi också en bra dag. Vi hade picknick och det var jättemycket folk där vi var. Det fanns lite djur också och jag fick klappa på getterna.

      Loke äter korv   Picknick i parken


Av Holger Åhman - 25 juni 2010 09:11

Hej och Glad Midsommar till er alla!


Nu har jag varit uppe en stund, ätit makaroner till frukost och sedan blev jag trött och ville gå och lägga mej igen. Jag vill gärna bli buren men jag har lite mindre ont idag ändå. 


Idag ska vi åka till Rönninge by och fira midsommar. De har midsommarstång och dans. Vi tar med picknick till de andra och makaroner till mej. 


Ha en härlig dag!


kram kram

Av Holger Åhman - 24 juni 2010 10:27

Godmorgon!


Nu har jag lekt med mormor, morfar och Loke hela morgonen. Jag vaknade och var skakis i kroppen så jag fick morfin och alvedon och efter en stund blev det bättre. Tröttis är jag och det kryper i kroppen på mej så jag vill inte sova och är lite svår att vara till lags men det är tur att det är många här som kan ta hand om mej! 


Idag är det jättevarmt! Vi som varit i Sundsvalls kyliga sommarväder blir helt chockade. Vi ska gå ut efter att jag och Loke har sovit, kanske hittar vi nån rolig lekpark som vi kan vara i! 


Ikväll ska mamma och pappa iväg på fin middag. De ska ut och äta och njuta av god mat. Vi ska göra god mat här hemma också.


Här sitter vi och myser med en bok i morfars knä.

  

Av Holger Åhman - 23 juni 2010 19:04

Hej och godkväll!


Nu har vi kommit fram till Sthm. Resan har gått bra men jag har börjat få väldigt ont i kroppen och vill inte gå så mycket. Jag har varit väldigt trött men nu fick jag morfin när vi kom fram och då blev det full fart. 


Vi stannade efter vägen och åt i Älvkarleby och det var jättefint där. Jag var ner till vattnet och fick tvätta händerna i älven! 


Nu har vi ätit plättar, massor med plättar. Kortisonhungern har satt in och det finns inget stopp. Sen har jag och Loke lekt med hans leksaker.


Här är jag vid älven när vi tog matpaus.

  

Ovido - Quiz & Flashcards