Alla inlägg under december 2012

Av Holger Åhman - 24 december 2012 08:45

God Jul i Stugorna!


Här ligger pappa i flunsan men vi barn är pigga. Stackars pappa är jättedålig och det är fjärde dagen nu. Det blir jag, mamma och Alva som åker till Iggesud för att fira jul. Blir mysigt att vi kan komma iväg. Vi stannar nog kvar till imorgon. Tomten har redan varit här med paket! Imorse låg det paket i strumpan som hänger vid braskaminen och jag och Alva blev sååå glada!


Hoppas tomten kommer ikväll igen!


God Jul från oss!

 


kram kram

Av Holger Åhman - 20 december 2012 07:18

Hej!


Idag är jag på dagis och jag mår mycket bättre. Jag har varit riktigt dålig, slö och febrig i nio dagar! Idag har vi läkarbesök igen hos Catharina så det känns skönt. Jag ska ta prover och hon ska undersöka mig. Men min energi börjar komma tillbaka och det är det bästa.


Snart är det ju julafton och jag längtar så mycket! Då kommer tomten har jag hört! Alva längtar också, hon blir så glad när hon ser hur glad jag är över att tomten ska komma så då hoppar hon upp och ner och säger "tomten"!


kram

Av Holger Åhman - 15 december 2012 11:53

Hej!


Febern vill inte ge med sig. Den hänger sig kvar så vi är hemma och myser på. Alva är det full fart på, hon fick ett nytt nattlinne av mamma när hon hade varit ute och rest. Jag fick spindelmannen lego. 


Om inte febern släpper så måste vi åka till sjukhuset igen, men vi avvaktar lite till. 


Alva i sitt fina nattlinne!

 

Av Holger Åhman - 13 december 2012 18:22

Hej!


Jag är fortfarande febrig och sjuk. Nu vill jag bli frisk! Var upp till sjukhuset och tog prover, blodcellerna såg normala ut iaf så det är skönt. Men jag är sjuk i halsen och i örat. Idag är tempen på 38,5 och lika var det igår. Den är lite lägre nu iaf så vi hoppas det ger med sig snart. 


Idag var det lucia på dagis men jag missade det. Fast det blir ju lucia igen nästa år så då hoppas jag kunna vara tomte och sjunga sånger! Alva var pigg och frisk iaf!


Idag var jag hemma med pappa och imorgon blir jag hemma med mamma. Om jag orkar kanske vi gör något julgodis, sen ska vi hyra film på kvällen och ha fredagsmys!


kram kram

Av Holger Åhman - 11 december 2012 12:05

Hej!


Febern vill inte försvinna. Det piper i mina öron och jag hör nästan ingenting. Idag var febern uppe över 39 igen så vi har fått en tid på sjukhuset för lite provtagning och ev antibiotika kur. Vi får se vad de säger. Ögoninflammationen är iaf bättre idag!


Lite pannkaka innan vi åker. Jag tar några tuggor, vilar en stund och ligger på stolen, sedan upp igen och några tuggor till. Jag kämpar på som vanligt :)


kram kram

Av Holger Åhman - 10 december 2012 20:30

Hej!


Lägger upp någon bild från lilla julafton, blev inte så många kort tagna men..


   


Idag har jag varit lite piggare så imorgon hoppas jag och mamma att vi kan komma iväg till lekterapin en stund på eftermiddagen, det är Daff Daff som uppträder där och jag gillar honom!


kram

Av Holger Åhman - 8 december 2012 19:55

Hej!


Tiden rasar iväg! Imorgon är det andra advent och vi hinner knappt med. Lilla julafton firade vi i stockholm och det var superkul att få träffa alla. Jag, Alva och pappa blev dock sjuka när vi kom hem så medan mamma var iväg på resa så har vi varit hemma och hostat och snorat. Farmor och farfar fick rycka in och hjälpa pappa lite då han låg i flunsan och var helt färdig. Jag och Alva har feber och ögoninflammation. Vi hade hoppas på att hinna bli bättre till imorgon då vi ska på julbord med barncancerföreningen men det ser inte så ljust ut. Vi får se vad det blir. Jag har ju simskola imorgon också men det är bara dumt att gå om jag inte är helt frisk.


kram kram

Av Holger Åhman - 1 december 2012 14:15

Hej!


Nu är vi i Stockholm och vi ska fira lilla julafton med mammas släkt. Det blev en lång resa hit då det var snöväder hela vägen. Astrid, Pelle, Kristina och Tommy kommer hit med barn idag. Jag har tyvärr åkt på feber men vi får hoppas att det ger med sig tills imorgon så jag kan åka med mormor och morfar och fika inne i gamla stan innan vi åker hemåt. 


Hejjdå!

Ovido - Quiz & Flashcards