Alla inlägg under januari 2012

Av Holger Åhman - 30 januari 2012 13:54

Hej!


jag har haft ett par riktiga toppendagar! I torsdags åkte jag, pappa och Alva till iggesund. Mamma har varit på en liten minisemester och vi passade på att hälsa på farmor och farfar. jag och farfar var och badade båda dagarna! Alva och pappa sov hemma hos J-O och Annika och Alva fick busa massor med William!


På lördagsmorgon åkte vi hemåt. Där hemma var Malin och Loke på besök så jag och Loke lekte hela dagen! Malin var ute och busade med oss i snön så vi var helt slut när vi kom in. Pappa fick åka hem och sova en stund med Alva.


Idag har det varit provtagning och sedan lekterapin. Vi var dit hela familjen och imorgon ska vi också dit en sväng. Då är det clownen Daff Daff uppe på sjukhuset och jag har blivit inbjuden, det ska bli skoj det!


kram kram

Av Holger Åhman - 23 januari 2012 08:08

Hej!


igår hade vi en härlig utedag! Först blev det tefatsåkning på gården och mot eftermiddagen tog jag och mamma en tur till sidsjön. Jag hade så kul! Vi hade tur och träffade Hugo och hans familj så vi busade hela dagen. Det var det sista jag pratade om igårkväll och det första jag pratade om imorse.


Idag blir det provtagning och lekterapin!


Här är lite bilder sen tidigare när vi hade besök av kusinerna och lite annat.

       

Av Holger Åhman - 20 januari 2012 19:46

hej!


Jag har fortfarande inte kunnat börja gå på dagis för det går fortfarande vattkoppor där. Det vore roligt om jag kunde börja gå där snart!  Vi är fortfarande och hälsar på då och då så jag får leka ute med de andra barnen.


Vi har ändå haft en bra vecka för det har varit snö och vi har varit ute och åkt mycket snowracer och tefat! Vi har gjort en liten bana på tomten också där jag älskar att åka!


Alva går mer och mer och snart är det nog full fart på henne. Hon är så nyfiken på allt och vi skrattar mycket tillsammans. Jag är snäll med henne, hjälper henne när hon är ledsen och ser till att hon har det bra, även om jag kan bli lite less när hon försöker ta mina leksaker.


Provsvaren såg bra ut sist, jag har ätit min antibiotika igår och idag som jag gör varje vecka nu. på måndag blir det nya prover och vi hoppas att värdena fortsätter att vara stabila.


Idag åkte jag med Kristina och Tommy till Norra Berget och busade i lekparken! Det var superkul! Jag vaknade dock 04.00 imorse och vägrade somna om...så det var skönt för mamma och pappa att få vila en stund.


ikväll har jag, mamma och Alva haft fredagsmys, Nalle Puh och popcorn...halv åtta sa jag "mamma, nu vill jag gå och lägga mej." så nu sover både jag och Alva, och det gör nog mamma snart också..


kram och natti

Av Holger Åhman - 14 januari 2012 18:01

Hej!


Här är det bara bra. Alva och jag är lite förkylda men annars är det full fart. Vi leker och har roligt tillsammans för det mesta. Alva har tagit några små stapplande steg och hon är så söt, blir så lycklig!


I tisdags var jag, pappa och Alva upp för att fira Melvin som också fyllde ett år!! GRATTIS!


Inatt blev det en övernattning hos mormor och morfar, mamma och pappa fick basta och sedan sova gott en natt. Idag blev det lite tefatsåkning nerför backen här på tomten, det var sååå kul! Jag ville INTE gå in! Men tillslut fick jag ge med mig och det blev inte så tokigt det heller, en massa lek och bus i duschen med bilar och badskum.


Här firade vi Alvas födelsedag!

     

Av Holger Åhman - 8 januari 2012 09:30

Hipp hipp hurra på Alvas födelsedag!!

Grattis Alva!!


Idag fyller lillasyster ett år! Wow!

Va fort tiden har gått, den bara springer iväg. Vi ska fira henne med tårta och paket så klart, blir nog en toppendag.

Snart kommer mormor och morfar hit på lite fika och i eftermiddag ska vi till dem och busa.


Imorgon är det provtagning som vanligt och jag längtar till att få gå till lekterapin, det var längesen nu. Hoppas Hampus och Malte är där!


kram kram



Av Holger Åhman - 5 januari 2012 19:43

Hej!


Nu har vi kommit hem från Olovs hem, vi har varit där över nyår och firat med god mat och en massa välbehövlig vila. Jag var lite trött och hängig första dagarna, fick feber på söndagen men vi avvaktade och mot kvällen försvann den. Skönt att vi slapp ligga inne på sjukhus. Efter det har jag piggat på mej och varit pigg igen sista dagarna. Då har vi åkt pulka och jag har provat mina längdskidor. Det är så otroligt vackert där och härligt att vara ute.


Alva är bättre i sin hosta och hon är också pigg och glad (som vanligt). Hon är hemma med mamma och pappa ikväll för jag har åkt för att hälsa på farmor och farfar. Vi ska på badhuset och sen ska vi leka en massa så klart!


Lite bilder från nyår


         

Ovido - Quiz & Flashcards