Alla inlägg under oktober 2010

Av Holger Åhman - 31 oktober 2010 07:06

godmorgon!


04.20 imorse hade jag sovit färdigt. Då var Holger pigg! Inte mamma...

Nu har vi ätit frukost och jag vill gå ut. Mamma säger att vi måste vänta tills det blivit ljust. Vi tänkte ta en sväng runt sidsjön, ta med lite bröd och mata änderna. Sedan ska vi säga hejdå till Malin och efter det hämtar vi hem pappa! Vi får se hur länge jag orkar hålla mej vaken. Än så länge är det full fart iaf!


kram kram

Av Holger Åhman - 30 oktober 2010 17:16

Hej alla!


Igår fick jag gå på Halloweenfest! Det var flera andra barn där och alla var utklädda. Det är nog första gången nästan jag träffat så många barn samtidigt sen jag blev sjuk, jättekul hade vi! Vi fick korv, godis och popcorn, de hade ordnat skatt jakt ute, filmvisning och disco! Jag blev helt speedad av allt socker och dansade gärnet hela kvällen. Det var sååå kul att jag kunde vara med! TACK till er som ordnade en så fin fest!!


Imorse när jag vaknade var Malin här, jag har lekt med henne hela morgonen, ända tills jag somnade. Efter det fick jag följa med hem till mormor och morfar en stund. Malin var också med!


Pappa har fått låna en lägenhet i stan i helgen så han har lite minisemester. Men imorgon kommer han hem igen!


Här är från igår, jag var världens sötaste och lyckligaste skelett!

    

Av Holger Åhman - 29 oktober 2010 18:47

Hej hopp..


Vaknade kl 05.45 och ville se på tv så då fick pappa gå och slå på tvn så jag fick se I drömmarnas trädgård sedan gick han och la sig igen så jag tittade klart på det och sen gick jag och väckte mamma så hon klev upp och fixade frukost till oss.

Idag kom moster Malin hit och hälsade på och jag skall på halloweenparty ikväll så lite bilder kommer imorgon från det...

jag mår fortfarande super bra det skall ni veta mina vänner nu måste jag åka på party så vi höres imorgon... kram på er

Av Holger Åhman - 28 oktober 2010 17:54

Hej allihopa!!!!


Idag har det varit en härlig dag med promenad och lek i röda bilen med både mamma och pappa.

Jag har även hunnit med att springa ca 40 ggr mellan v-rum och tvättstugan med både mamma och pappa vi har lekt mycket med bilarna och med lejonet idag med.


Imorgon kommer moster Malin och hälsar på en sväng synd bara att Loke och Gustav är kvar i stockholm men Jag skall ju åka dit med mamma nästa helg...


Nu har jag tittat på rally på tvn och ätit lite pannkaka så det är strax dags att krypa ner i sängen.


Det är så härligt att må bra så man kan leka och busa med bilar och nallar och lejon....


Godnatt 


Av Holger Åhman - 27 oktober 2010 18:53

Hej!


Nu har vi precis kommit hem. Vi har varit och hälsat på mormor och morfar en stund. Där fick vi mat och  sen busade jag så klart!


Jag och mamma var till Birsta en sväng idag och kollade i lite affärer. Vi har börjat våga oss ut lite mer bland folk nu och det är spännande! Det är inte så lätt att veta hur allt går till när jag inte kunnat vara med förut. Men det går bra i affärerna, jag är duktig och låter bli varorna. Vi åker på tider då det är lite mindre folk eftersom jag fortfarande är infektionskänslig.


Nästa vecka kanske mamma och jag ska åka tåg, det blir något helt nytt! Vi Hoppas på att komma iväg till Sthm och hälsa på Loke, Malin och Gustav!


På fredag kommer Malin hit och hälsar på, fast Loke får stanna hemma i Sthm. Men det ska bli jättekul att få träffa min moster! Jag längtar!


kram kram

Av Holger Åhman - 26 oktober 2010 18:43

Hej!


Idag har Pelle, Laila och Hanna varit här och hälsat på. Jag har letat dem på sjukhuset så många gånger men vi har inte lyckats vara där samtidigt på länge så jag blev så glad när jag såg dem!. Hanna brukar också ta prover. Vi fikade, surrade och lekte. Jag fick en tidning med bilar i och ett paket plättar, de vet precis vad jag gillar!!


Vi har varit ute och låtsas kört en sväng med röda bilen också. Jag sitter fram och kör och mamma eller pappa sitter brevid. Sen måste jag ut och handla och ibland tanka. Så kör vi vidare! Idag parkerade jag vid sjukhuset och där var Gudrun, hon tog lite prover på både mamma och mej innan vi körde tillbaks igen   


Provsvaren har vi fått också! Det ser bra ut, jag får fortsätta att öka min dos. Ikväll ska jag få fyra tabletter! När jag kommit upp till sex så är jag uppe på den dos jag ska ha.


Godnatt!

Av Holger Åhman - 25 oktober 2010 17:27

Hej!


Nu är mamma hemma igen, jag blev såå glad när hon låg i sängen imorse när jag vaknade. Vi busade på morgonen, jag fick en leksak där man bygger upp ett torn och sedan skjuter ner det men en kanonkula. Jag vill leka med den hela tiden! Sedan var vi till sjukhuset för att ta prover men vi har inte hört några provsvar ännu.


På eftermiddagen tog vi en kort prommis och sedan har jag kört röda bilen. Jag får sitta fram vid ratten och låtsas köra medan pappa sitter brevid. Det är det roligaste jag vet just nu! Fast imorgon har vi inte den röda bilen längre, den ska säljas.


kram och hejj!



Av Holger Åhman - 24 oktober 2010 21:05

Hej...


Idag har det som vanligt varit full fart här hemma jag har busat med farfar och farmor hela dagen vi har lekt med bilar och spelat fotboll här hemma.


Vi har varit ute och lekt i pappas röda firmabil idag med för morfar kom med den idag efter att han har lånat den i helgen och jag har saknat den för den är rolig att leka i.


Nu har farmor och farfar farit hem med jag och pappa skjutsade dom till tåget innan jag skulle gå och sova så nu får dom vila lite dom med så dom orkar komma hit och busa mera sedan någon dag.


Kram på er alla

Ovido - Quiz & Flashcards