Alla inlägg under juni 2012

Av Holger Åhman - 30 juni 2012 20:11

Hejsan!


nu har vi kommit till stugan i Järnäs, det är jättefint här. Ett stooort hus så vi får plats att leka och springa utan att det blir allt gör trångt. Nära till vattnet är det och det finns bra fiskeställen.


igår var det en toppendag! Vi var på cirkus på Norra Berget och clownen Duff Duff var där och hade show! Thea var med och vi gjorde var sin ansiktsmålning. Hon blev en hund och jag en tiger.

   

Av Holger Åhman - 28 juni 2012 11:50

Hej!


Nu är ja på dagit och busar. Mamma och Alva var där länge idag så Alva fick leka med sina blivande dagiskompisar! Hon hade jättekul, plaskade i vatten och klättrade på allt.


Idag kommer Loke till stan!! Jippie! Hela hans famij också och det ska bli så kul att få träffas. Vi ska åka till Järnäs nästa vecka med Malin, Gustav, Freja, Loke, mormor och morfar. Mamma, pappa och Alva ska också med så klart. Vi har hyrt ett hus där som ligger ganska nära vattnet så vi kan bada och fiska.


Idag ska jag och Alva vara hos mormor och morfar med Loke och hans familj medan mamma och pappa bygger staket här hemma. Blir super att få det färdigt innan vi drar iväg.


kram kram

Av Holger Åhman - 24 juni 2012 21:25

Hej!


Idag har vi varit till Malte, Hampus, Annica, Kricka och deras tre veckor gamla bäbis Jennifer. Jag har busat och stojat med pojkarna hela eftermiddagen! Grillning blev det och solen sken så vi fick bada i vattenspridaren! Hampus har precis gjort klart det första tuffa året av behandling då han också har leukemi och ska få operera bort sin cvk på onsdag!


     

Pappa och Jennifer

 

 

Mamma med Jennifer

 

Mamma fick också mysa en stund.


Här är lite bilder sen midsommar också. Vi hade sååå mysigt, jag, Melvin och Filip matade hästar och lekte hela dagen. Jag är så lycklig nu när jag kan vara och leka med andra barn på ett helt annat sätt.

     

Av Holger Åhman - 21 juni 2012 17:52

Hej!


Idag har vi firat midsommar på dagis med blommor och god mat. Imorgon ska vi till Pelle, Laila och Hanna! Där är en familjfrån Kalix och hälsar på. Vi har träffats i Umeå då deras son också har leukemi men en annan sort med ännu tuffare behandling. Men idag fick de också världens bästa telefonsamtal! Han har nyss tagit sitt sista prov också för att kontrollera så att all cancer är borta och det var den!! GRATTIS!!! Det ska vi fira imorgon!


Idag har det varit riktigt sommarväder, jag och Alva var ute i Släda på eftermiddagen hos mormor och morfar och när vi kom hem blev det äntligen bad i vattenspridaren!! Som jag har längtat! Men buhh..jättekallt! Mamma provade men började frysa, men jag fortsatte tills jag själv bad om att få gå in och duscha varmt.


kram och glad midsommar!

Av Holger Åhman - 18 juni 2012 07:25

Hej!


Då har vi varit på första läkarundersökningen och tagit prover. Allt ser fint ut!! Känns så skönt för hela familjen.I helgen har jag varit med mormor och morfar medan mamma och pappa varit på en liten tripp till Dalarna. Jag och morfar målade lekstugan som mormor städat ur. Nu ska vi barnbarn få leka där! Blir perfekt när Loke och Freja kommer hit i sommar.


Idag ska vi åka och köpa virke så vi kan bygga färdigt vårt staket. Sedan ska jag på bvc på fyraårskontroll. Fast de har ju bra koll på mig på sjukhuset men jag har fått en ny barnmorska så det blir roligt att träffa henne.


kram kram

Av Holger Åhman - 11 juni 2012 09:47

Hej!


Idag kommer pappa hit till Iggesund och hämtar mig. Alva är med och de tänkte stanna till hos Annika och William en stund också. Jag hade med mig min cykel så jag har cyklat en hel massa här, det är jättekul!


Idag var repotaget med i Dagbladet, jättefint med fina bilder.

Här är en länk till det som står på Dagbladet.se http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.4793209-holger-besegrade-cancern

   

Av Holger Åhman - 8 juni 2012 20:40

Hej!


Idag tar Freddan studenten!! Hipp hipp Hurra! Vi har varit där och grattat honom och fått fira. Fint väder blev det också, vi hoppas det håller i sig så vi får njuta i helgen.


Jag har åkt till farmor och farfar över helgen, vi packade med cykeln också!


I onsdags tog pappa några foton.

     

 

Av Holger Åhman - 6 juni 2012 12:11

Hejsan!


Härligt att hela familjen är lediga idag. Vi ska på kalas hos Molly och efter det ska vi grilla hos Olle och hans föräldrar.Jag är faktiskt där redan alldeles själv! Busar med Olle och vi ska göra oss kalasfina tillsammans.


Igår somnade jag i soffan på kvällen innan mamma och pappa hann med. En märklig känsla att de kunde bära in mig direkt till sängen bara och fortsätta låta mig sova. Tidigare när det hänt har de varit tvungna att få i mig cellgifterna innan natten men nu behövs inte det!! Det är såna där små saker som verkligen påminner oss.


Bara som att jag kan leka med de andra barnen på dagis nu och vi behöver inte kolla vilka sjukdomar som går och allt sånt. Vattkoppor är iof fortfarande farligt för mig då det kommer ta 6-8 månader innan mitt immunförsvar är på normal nivå igen, men ändå! Nu är det ju sommar också och inte så mycket vattkoppor som går heller. Det är fantastiskt för mamma och pappa att komma till dagis och se vilken fart det är på mig och att jag börjar få kompisar, precis som andra barn!



Igår var det städdag där så alla föräldrar kom för att hjälpa till och ordna till tomten. Det blev så fint! Sedan sjöng alla barnen sånger som vi tränat in och efter det serverades soppa och smörgås. Jättemysigt. Jag ville dock inte vara med att sjunga där på scenen framför alla, är inte van sånt än så jag får ta det i min takt. Jag satt och tittade på och tyckte de var jätteduktiga.


kram kram

Skapa flashcards