Alla inlägg under augusti 2011

Av Holger Åhman - 31 augusti 2011 08:15

Hej!


Vet ni vad vi har varit vågade att göra...vi har bokat en utlandssemester!! Åhhh...tänk om vi kan komma iväg! Bara bada och ha det skönt en hel vecka, hämta lite krafter inför att pappa ska börja jobba. Det vore toppen! Men nu är mina värden så låga så vi vet inte hur det ska gå...hoppas, hoppas, hoppas att det ser ännu bättre ut på måndag! Det är om två veckor det i så fall skulle bära iväg. Vi har fått ett bidrag från mammas jobb! Helt otroligt, så nu skulle vi så gärna vilja komma iväg.


Jag får utslag i ansiktet...förmodligen en kombination av allergi och att jag blir känslig av cellgifterna. Röda bär är inte bra för mej har vi konstaterat och ketshup har jag fått gett upp. men det går bra, jag säger själv till att jag inte tål nu!

Här är min mun men kinderna börjar också bli prickiga.

  kram

Av Holger Åhman - 30 augusti 2011 17:39

Hej!


Idag har vi varit hemma. Pappa han jobbar på ute i bastun, han har satt dit skorstenen idag! Jag och mamma har planterat lite och lekt en maaaaassaa med bilarna! Ute på filten, gräsmattan, i sandlåda, på altanen och i mitt rum, överallt kan man leka med bilar!


     

0,7

Av Holger Åhman - 29 augusti 2011 19:53

Hej!


Proverna var lite bättre, 0,7 idag i netrofila...men totala vita hade stigit till 3,0 så då går det åt rätt håll! Jag får börja ta lite cellgifter igen och det är bra, jag har halva dosen av det ena och bara en tablett av de gula...som jag brukar ta fem av när jag har min vanliga dos. Jag tycker fortfarande att det är lite jobbigt att ta stick i fingret men vi kämpar på!


Idag har iaf varit en jättebra dag! Jag, mamma och Alva har varit ut och hälsat på Thea, Millan och Carl. Vi var till biblioteket och läste böcker, sedan blev det en isglass i solen! Men hem ville jag då verkligen inte åka...tårarna rann..men någon gång måste man ju hem!


Imorgon blir det nog lite plantering med mamma i krukorna här ute medan pappa donar i bastun. Jag kanske kan vara med och hjälpa honom också!


kram

Av Holger Åhman - 28 augusti 2011 18:53

Hej!p


Idag har vi lekt en massa med mina bilar, ända tills det var dags att ta en lur mitt på dagen. Vi har byggt hopp, åkt och hälsat på varandra, tagit stick i fingret på dem och allt möjligt!


Sedan hade vi lite fotostudio här hemma. Pappa tog kort på oss.

     

På eftermiddagen åkte jag till mormor och morfar, vi grllade hamburgare och busade så klart! Sen hade de kokat massor med lngonsylt och vi fick en hel kastull med oss hem!!


Imorgon är det provtagning och då hoppas vi verkligen att mina värden är bättre!


kram



Av Holger Åhman - 27 augusti 2011 15:51

Hej!


Igår var en mysig dag. Vi lekte hemma och på eftermiddagen var vi in till stan och hyrde film, bamse och spöket laban. Först fick jag följa med en sväng upp till mammas jobb! Där fanns det gofika med bullar så jag trivdes bra :)


Idag har vi åkt till travet. Jag, farfar, pappa och J-O är på trav. Farmor, Annika, Oliver, mamma och Alva for till stan en sväng. Ikväll ska vi hälsa på Astrid och Pelle i deras stuga. Det är lysnatt som det heter...då tänder man marsaller nere vid stranden runt hela Alnön och det är jättefint. Helst ska man vara ute med båt för att se allt! Vi ska ner och tända en marsall.


kram kram

Av Holger Åhman - 25 augusti 2011 16:16

Hej!


Vi fick nyss provsvaren från imorse och det är ganska oförändrat. 0,4 i netrofila igen..lpk, d v s totala vita blodkroppar hade gått upp från 1,4 till 1,8. Ingen jätteökning men åt rätt håll iaf.Inga cellgifter fram till måndag då det blir nya prover. Det var som mamma och pappa trodde...det märks på mej när mina värden är dåliga, jag blir trött fast ändå vill jag inte sova riktigt på nätterna.


Men vi var på Cirkus igår! Det var jättespännande. Theas familj var också med och vi fick se hästar, hundar, akrobater, clowner mm. Riktigt kul! Alva var hemma med mormor och morfar och hon hade också haft det bra.


Här tittar vi på morgon tv, jag och Alva.

    Vi brukar leka tåg i alvas vagnsinsats. Jag sätter mej bakom henne och sjunger plingelingelinge tåget går...ut i viiiida världen...osv

 

Av Holger Åhman - 23 augusti 2011 14:33

hej!


Igår var vi till Gudrun och tog prover, sedan gjorde Catharina en läkarundersökning på mej, allt såg bra ut. Men jag var låg i netrofila...bara 0,4. Så vi får vara försiktiga, ingen medicin ska jag ha.


Vi var till Thea en stund och fick våfflor och sedan sprang vi i vattenpölarna. Jag hade fått biljetter till en cirkus som går imorgonkväll och vi fick bjuda med en kompis också så Thea, Milla och David ska hänga med!


Här är vi, jag är nyvaken och Alva är på gott hummör

    Hon brukar få sitta i min säng medan vi leker med bilarna på golvet!  

Av Holger Åhman - 21 augusti 2011 12:51

Hej!


Igår var jag på grillfest här i kvarteret, det var jättebra ordnat med god mat och trevliga människor. Det var tur att det var lördag för det bjöds på chips och godis också! Jag trivdes bra trots att det regnade.


Men idag skiner solen igen så vi ska vara ute och leka. Kanske går vi ner till lekparken en sväng!


Imorgon är det provtagning igen och sedan åker nog mamma, jag och Alva till Thea och hälsar på! Pappa ska snickra i bastun.


kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards