Alla inlägg under augusti 2011

Av Holger Åhman - 18 augusti 2011 17:55

  

Hej!


Igår var vi hos Olle, Tanja och Jens på middag. Det var superkul att busa med Olle och god mat blev det. På kvällen gick vi till golfbanan som ligger nära där och slog några bollar. Varken jag eller mamma har spelat förut så det var roligt för oss att få prova! Jag tyckte det var skoj!


Pappa grejade lite i bastun igår och vi fick en fin dörr in till bastun på plats och två bastulavar att sitta på.


Idag har vi blåst massa såpbubblor! Vi kan göra jättestora bubblor.

Av Holger Åhman - 16 augusti 2011 10:40

Hej!


Nu är jag hemma igen. jag har haft en kanonhelg hos farmor och farfar! Vi har varit uppe på farmors dagis och lekt en massa ute där. Det finns en massa roliga leksaker och jag ville aldrig gå hem! Pappa kom och hämtade mej i söndags.


Igår var vi till sjukhuset och tog prover, det ser fortsatt bra ut. 1,1 i netrofila så vi fortsätter med samma dos.


På eftermiddagen igår var jag, mamma, Olle, Tanja, Viktor och Maria på bio!! Det var första gången för mej och det var jättekul! Vi såg bilar 2 så klart och de körde såå fort!! Idag är vi hemma och mot kvällen ska jag och Alva vara hos mormor och morfar en stund för mamma och pappa ska få gå ut och äta. Myspys för dem!


kram kram

Av Holger Åhman - 11 augusti 2011 15:45

Hej!


Nu har vi haft några riktigt mysiga dagar tillsammans. Jag har varit så go och snäll så mamma och pappa ville nästan inte släppa iväg mej idag när jag skulle åka till farmor och farfar. De kom och hämtade mej med tåget för en stund sedan och nu ska jag vara hos dem och busa ända till på söndag!


Men i förmiddags var jag och mamma iväg till alnön. Vi åkte till Astrid och Pelles stuga och Astrid följde med oss ut i skogen. Jag gillar att vara i skogen! Vi såg en jättestor myrstack, hittade lite svamp och en maaaassa hallon!! jag ville inte alls gå tillbaks utan ville vara kvar hela dagen!


På vägen hem mötte vi Thea, Carl och deras mamma. Thea cyklade på sin fina cykel och skulle till lekparken och leka. När vi åkte vidare sa jag till mamma att jag längtade sååå mycket efter Thea och har längtat i såå många dagar   


Mina värden såg bra ut i måndags så det blev samma dos cellgifter den här veckan igen.


Nu försvinner jag några dagar igen men vi hörs snart!


kram kram

Av Holger Åhman - 5 augusti 2011 18:28

Hej på er!


Nu ska vi ta semester ett tag och bara rå om varandra. Då blir det inte bloggning lika ofta, men vi är tillbaks om ett tag!


Här är lite bilder från dagarna hos mormor och morfar. Hopp och lek på madrassen och sen var vi ut i skogen och plockade svamp! Vi hittade kantareller som jag fick ta hem och idag har vi ätit kantarellsås, kött och potatis!

           

Av Holger Åhman - 3 augusti 2011 19:46

Hej!


Dagen har varit toppen, jag har lekt massor här på Brantavägen. Åker låtsasmotorcykel, den är grön och min hjälm är också grön. Sen finns det en blå som morfar brukar åka på.


Det finns många insamlingar till Barncancerfonden. Här är en länk till en av dem, jag tycker det är så bra för det är så enkelt, man kan bara skicka ett sms så har man gett en slant! Enkelt är bra.


http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/Superhjalten-Sigge/?mode=3

Av Holger Åhman - 2 augusti 2011 14:02

hej!


Mormor och morfar kom hem från Resele, Olovs hem, igår och idag ska jag få vara med dem hemma på Brantavägen. Pappa har åkt iväg för att fiska några dagar, det kommer göra honom gott!


Igår var jag, mamma, Millan, Thea, Alva och Carl på Alnöbadet. Det var en helt underbar dag, jag och Thea badade...vi var där från att de öppnade till de stängde och sedan fick vi mellis hemma hos Thea.


Jag har tagit med vattenpistoler till mormor och morfar...hi,hi...nu ska de få se!

Ovido - Quiz & Flashcards