Alla inlägg under januari 2013

Av Holger Åhman - 27 januari 2013 18:21

Hej!


Igår var jag, mamma och Alva till gammelfarmor och hälsade på, det var mysigt. Idag har vi varit hemma och grejat lite på våra rum, städat och donat. En liten paus blev det för tefatsåkning på gården.

Mitt i städningen av Alvas rum så säger jag "milda mackaroner, Alva har en snyggare bil en mej!" och håller upp den här.

 


Till lunch fick vi en supehärlig kycklingsallad som vi gjort tillsammans!

 


Alva längtar till mormor och morfar, hon packade väskan imorse och sa att åka, mommo mocha. Som hon säger..den var dock edast fylld med strumpor så vi vet inte riktigt vad hon tänkt göra där :)

 

Av Holger Åhman - 15 januari 2013 20:08

Hej!


En fin dikt som mamma läste då jag var riktigt sjuk. Den dök upp nu då ett annat barn är väldigt dåligt.


En stund vill jag nog låtsas

Att ingen ondska är

Ett ögonblick få glömma

Att allt ej är såhär;


Kärleken så självklar

Så tillitsfull och varm

Du väntar inget annat

Du sover på min arm


Så farlig är nu världen

Så skrämmande och stor

Så hjälplöst liten är jag

Din skyddare, din mor


En stund ska jag nog låtsas

Att inget farligt är

Att inget ont kan nå dig

Att allt förblir såhär


  



Av Holger Åhman - 9 januari 2013 11:38

Hej!!


Min älskade lillasyster har fyllt två år, hipp hipp hurra!!! Vi hade kalas i söndags och igår då hennes riktiga födelsedag var så firades hon på dagis och sedan hemma. En toppendag för henne!


Malin, Loke och Freja har varit här och hälsat på i helgen och det var så kul att få träffa dem. Freja blev sjuk på söndagen och det var synd för då missade hon kalaset, men vi andra busade för fullt med ballonger och annat! Astrid, Pelle Kristin, Tommy och deras barn var också på besök :)


     

Skapa flashcards