Alla inlägg under april 2012

Av Holger Åhman - 30 april 2012 12:53

Hej!


Idag är det sista April och det ska firas med grillning och majbrasa. De har en brasa här nere i parken så vi ska gå dit och kika. Några kompisar sen Umeå tiden kommer hit och det blir skoj!


Jag har haft en jättebra helg! Jag fick följa med mormor och morfar till Stockholm och hälsa på Loke och hans familj! Vi lekte massor. Freja fyllde ett år så det var kalas för henne med sång och tårta.


De har ringt från Umeå idag och vi ska dit tisdag nästa vecka och stanna över. Jag ska sövas på onsdagen men de vill ta prover och så dagen innan så det är klart. Mamma har förklarat vad som ska hända och det kommer gå jättebra. Jag vill åka nu!


kram kram

Av Holger Åhman - 25 april 2012 12:39

Hejsan!


I måndags hade jag läkarundersökning och den gick bra. Provtagning blev det också, det såg också bra ut. Jag är lite förkyld men annars inget annat. Vi var kvar på lekterapin och lekte! Vi har fått tid i Umeå v 19 för sista benmärgsprovet och innan dess ska jag göra en lungröntgen här i Sundsvall. Tänk att vi verkligen ser slutet nu! Jag kommer fortsätta få cellgifter tills alla provsvar är klara. Efter det ska det vara slut!! Då kommer jag fortfarande att ta prover för att kontrollera så inte cancern kommer tillbaks. Men det blir glesare och glesare ju längre tiden går.


Jag var på dagis igår och hade superkul! Jag ville inte åka hem när mamma kom så vi stannade på mellis också som serverades utomhus. Idag är jag där igen och jag hoppas jag håller mig frisk ett tag så jag kan vara där några dagar i sträck. Det är svårt att komma in i det riktigt när det blir så splittrat.


stor kram!

Av Holger Åhman - 22 april 2012 19:02

Hej!


Idag fyller jag fyra år!! Oj vilken storkille, jag fick ha mitt första lilla kalas idag. Tre kompisar kom hit och firade mig och det var så roligt!! Alla hade med sina syskon också så det var fullt hus, men de små var svåra att få med på bild! Det blev korv och fika och massa bus så klart. Vi hade lite pirat tema och det låg en pirat och sov i Alvas rum med en skattkista!! Ha,ha...vi tog den!! Och i låg guldpengar och halsband.


         

Igår var mormor, morfar och Kristina här och firade mig! Melvin blev sjuk så han fick vara hemma. Det blev tårta och presenter!

   

Av Holger Åhman - 20 april 2012 16:46

Hej!


Blir tokig, nu fick jag feber igen när jag var hos farmor och farfar. Men den var inte så hög så vi avvaktade. Vi får se hur det blir till kvällen, blir det mycket feber får vi väl åka upp till sjukan och ta prover. Jag kommer ju hem idag.


Jag har blivit firad för fulla muggar i Iggesund! Vi har haft kalas och J-O, Annika och William kom hit!


I helgen blir det kalas hemma...om jag är frisk så klart. Annars blir det kalas på sjukhuset!   Det går ALLTID att ha kalas! Jag har bjudit hem några kompisar på söndag och det ska bli spännande. Mitt första lilla kalas, ett jättelitet kalas blir det men ändå!


trevlig helg!! 

Av Holger Åhman - 18 april 2012 07:35

Hejsan!


Idag kommer farmor och farfar och hämtar mig med tåget, jag ska få vara hos dem tills på fredag! Måste ju hem innan helgen så vi kan ha lite kalas för mig. Igår var jag på dagis och det gick bra, jag fick vara där själv en liten stund och blev ledsen först men sedan gick det över. Jag tycker att mamma eller pappa kan vara där med mig jämt, förstår inte riktigt det här med att båda två ska jobba samtidigt? När pappa jobbar brukar ju mamma vara hemma och tvärt om..?


Igårkväll blev det ett bad.

 

Av Holger Åhman - 15 april 2012 18:17

Hejsan!


Den här helgen har det varit härligt väder, vi har försökt varit ute en del. Igår for vi en sväng till Olle och vi lekte massor! Jättekul! Pappa hade lite kompisar här och badade tunna, så när vi kom hem hoppade jag i med dem en sväng.


Idag har Astrid och Pelle varit här på lunch och jag fick paket, jag fyller ju år om en vecka! En Timrå tröja så klart!

Sedan blev det en tur till Släda, där har mormor och morfar sin stuga som de håller på att renovera. Vi fick en lucka av dem som vi tänkte använda när vi ska bygga kiosken.


Vi hade tänkt åka till William på kalas idag och fira att han fyllt ett men han är febrig och sjuk lillstackarn, så vi får ta det en annan dag.


Jag kunde inte träffa Loke nått i helgen för både han och Freja blev sjuka när de var här. Fy va trist..men vi ska se till att ses snart igen!


kram kram

Av Holger Åhman - 12 april 2012 07:32

Hej!


Oj, va Alva är hängig, lillgumman. Igår hade hon hög feber och var helt däckad. Sov sju timmar på dagen!!

Idag var febern mycket bättre men hon har två stora puffögon och gråter för minsta lilla, hon som alltid är så glad. Vi hostar båda två, igår hostade jag tills jag kräktes och idag hade jag 38 som morgontemp. Vi får nog åka in på sjukhuset snart igen och kolla om inte febern ger med sig.


Det blir en hemmadag igen och jag som längtat såååå mycket efter att jag skulle få träffa Loke!! Det är bara hoppas att jag är pigg och kry imorgon.


kram kram

Av Holger Åhman - 11 april 2012 07:34

Godmorgon!


Jag får allt mindre feber och det är skönt. Proverna var ok igår och jag fick fortsätta att få cellgifter och det är också bra att jag inte behöver vara utan dem. Jag längtar till Dagis och jag hoppas verkligen att jag kan träffa Loke som kommer och hälsar på imorgon!


Alva är dock mer hängig, igår kom febern tillbaks igen och hon var såååå trött som vi nästan aldrig sett henne. Och nu på morgonen sover hon fortfarande! Hon måste vara helt slut lilltjejen. Vi får ta hand om henne idag.


En trött Alva med en trött pappa.

 


Jag ritade en gubbe!

 

Ovido - Quiz & Flashcards