Alla inlägg under april 2010

Av Holger Åhman - 30 april 2010 08:42

Morrn!


Idag ska vi upp till sjukhuset och fylla på blod. Sedan tänkte vi åka till Iggesund men farfar ringde nyss och han har ont i halsen så vi får se hur mina värden är innan vi bestämmer oss. Vi hade verkligen sett fram emot att åka.


Jag har fortfarande ont i kroppen efter vincristinet men det är ändå lite bättre idag tycker vi. Jag har försökt gå lite med min gåvagn och lekt en liten kort stund iaf. Kortisonhummöret är i full gång och jag har ätit välling många många gånger inatt.


Jag är rätt blå kring ögonen och slö, här är jag i pappas knä.

  

Av Holger Åhman - 29 april 2010 07:07

Godmorgon!


Nu har matlusten satt in ännu mer, jag äter mycket välling på natten och har startat dagen med smörgåsrån. Jag sitter i soffan med min filt och tittar på barntv. Snart ska vi äta gröt och sen ska vi upp på sjukhuset och ta prover och sen kanske vi kan åka förbi dagis.


Imorgon ska vi åka till farmor och farfar, det blir skoj! Vi hoppas mina prover ser hyffsade ut så vi inte behöver vara så oroliga att vi måste åka hem till sjukhuset. Det blir ju några mil extra men tar ungifär en timme. Mamma och pappa ska få lite barnvaktshjälp och åka och hälsa på J-O och Annika.


Vi hörs imorgon!

Av Holger Åhman - 28 april 2010 08:26

Hej!


Imorse sov jag som en stock, vaknade inte förrän åtta! Det har inte hänt på hur länge som helst, mamma och pappa är lite lätt förvirrade och undrar vad som hänt  


Jag har ont i kroppen idag igen och det märks att kortisonet börjat kicka in för jag ville ha pannkaka till frukost! mmm...gott!


Det ser ut att bli finväder idag så kanske vi kan leka lite i sandlådan. Imorgon tänkte vi åka och hälsa på dagis! Undrar om jag känner igen mej...det blir spännande att se. Först ska vi in till sjukhuset och ta prover.


kram och hej!

Av Holger Åhman - 27 april 2010 13:04

Hej!


Idag ska vi till sjukhuset och ta bort gipset. Skönt! Hoppas jag kan gå snart på benet. Fast just nu vill jag inte gå alls. Jag fick behandling igår trots att jag var uppe i 39,6 i feber. Mina värden är så bra och jag var förkyld och hostig så febern kom troligast från det. Då är det virus och det ska inte vara någon fara. Jag fick benstick, vincristin och kortison. Kortison ska jag äta i fem dagar nu. Ikväll får jag även något som heter metotrexat, ett annat cellgift som jag ska få i tablettform av mamma och pappa en gång i veckan. De ger mej även purinetol varje dag nu, det är ännu en form av cellgift. Imorse vaknade jag med ont i kroppen och ett dåligt hummör. Mamma och pappa har gett mej morfin nu så det känns lite bättre men jag vill bara sitta i soffan, ingen får ta i mej eller busa med mej och när de bär mej gör det ont.


Vi längtar tills den här perioden är över!


kram

Av Holger Åhman - 26 april 2010 09:39

godmorgon!


Nu är mamma och jag på sjukhuset. Jag hade lite hög morgontemp imorse och nu när vi tog febern igen har jag 38,2 så vi får se hur det blir med cellgifterna. Vi har tagit prover nu och måste vänta på provsvar så det inte är någon infektion på gång. Förhoppningsvis är det feber av förkylningen igen. Jag är lite slö, ligger i soffan här med täcke och snutten och tittar på film. Oj, nu när mamma tittar på mej så har jag somnat, ligger och småyrar lite. Bra att jag kan sova bort lite tid, det kan bli en lång dag på sjukhuset idag. Vi håller tummarna för att jag kan få den behandling jag ska ha.


Pappa ska åka och träna lite och sedan kommer han hit och löser av mamma.


kram


Av Holger Åhman - 25 april 2010 15:53

hej!


Igårkväll kom mormor och morfar och hämtade mej och jag fick sova hos dem. Mamma och pappa behövde en paus. Jag var där på förmiddagen också och busade. På eftermiddan har vi varit hemma och lekt, vi har varit ute i solen en stund och kastat boll och jag har ätit en stor potatis med sås! Bra för min mage att få lite mat via munnen så saliven och tarmarna får jobba lite.


Imorgon ska vi till sjukhuset, det blir en heldag där då jag ska få några olika cellgifter.


kram och hej!

Av Holger Åhman - 24 april 2010 07:32

godmorgon!


Idag var vi uppe tidigt igen och jag har varit vaken mycket inatt. Jag och mamma har ätit frukost och tittat på barntv. Idag ska pappa på fotokurs, sedan kanske Hanna och hennes föräldrar kommer hit och äter lunch!


Ikväll blir det nog bara lugnt, vi har får låna Astrid och Pelles hus om vi vill för de är i fjällen så mamma och pappa funderar på att turas om att sova där några nätter. Det blir svårt för båda att sova när jag gråter på natten.


Vi får verkligen njuta av den här helgen för på måndag är det dags igen för det onda Vincristinet. Jag ska även få benstick och sen ska jag börja med kortison igen också...så det blir ingen rolig vecka..


kram

Av Holger Åhman - 23 april 2010 10:45

Hej igen!!!


Imorse klev jag och pappa upp 05.10 eller jag ville kliva upp då för att leka med mina presenter från igår.

Mår bra idag med men vill inte äta något så mamma och pappa får ge mig mat i slangen (sond) för att jag inte skall vara så ledsen och hungrig.


sätter in några bilder från igår...

      



Ovido - Quiz & Flashcards