Alla inlägg under december 2011

Av Holger Åhman - 31 december 2011 12:02

Ville bara säga Gott nytt år till er alla....    

Av Holger Åhman - 27 december 2011 07:19

Hej!


Då var det vardag igen. Julen har varit bra, dock är Alva fortfarande dålig. I förrgår var hon feberfri och vi trodde det skulle vända men igår kom febern tillbaks igen. Nu på morgonen är det bättre igen men hon är fortfarande hängig. Vi var på ett besök till läkaren på julafton för då hade hon så svårt att andas tyckte vi för allt slem. Då fick vi slemlösande men lillstackarn tycker inte alls om den! Kräks upp den allt som oftast så vi har lite att pyssla med då vi ska försöka få i henne den. De tog ett stick i fingret på henne och hon var nästan duktigare än mej, grinade inte eller nått! Det verkar iaf vara något busigt virus,förmodligen samma som jag haft/har.


Jag är piggare, men har en nedrans hosta som inte alls vill försvinna. Vi har inte kunnat vara ute på hela julen i stort sett, så fort jag rör mej lite mer så kommer hostan. Men det måste ju vända snart!


Igår gjorde vi iaf en tripp till J-O och Annika för att ses en stund och byta lite julklappar. Det var jättetrevligt, vi fikade och myste. När Alva fick feber så åkte vi hemåt, men det var himla kul att ses. Det var längesen!

Pappa som skulle gå ut en sväng med Gustav på kvällen, det blev inget utan vi fick turas om att bära på Alva ist.


Idag ska vi till sjukhuset och ta prover, jag och mamma åker dit. Blir bra att få se hur mina värden ser ut. Vi hade tänkt åka till Olovs hem på fredag och fira nyår där men då måste vi vara lite piggare!


Nä, nu var det längesen vi la ut bilder, det kommer snart!


kram

Av Holger Åhman - 23 december 2011 18:49

Hej!


Idag fyller moster år, grattis! Jag har lekt med Loke på förmiddagen. Sen blev det hem för en tupplur och efter det hade tempen stigit lite, men det var nog bara lite lur för nu är den nere på normalt igen. Jag har dock en himla hosta och blir trött av det.


Alva har dock 40 graders feber, verkar som hon har fått mina bakterier, en himla hosta där med.   Hon har fått alvedon och då är hon pigg och glad som nästan inget hänt.


Undrar hur det blir imorgon? Får hoppas vi kan komma iväg på lite julfirande, iaf jag! Det ska nog ordna sig, men vi har inte något flyt med jularna senaste åren...hade sett fram emot att få fira utan en massa strul, men, men. Vi ska iaf ha julmys här hemma imorgonbitti, mysfrukost och så kanske tomten kommer inatt!!


Det blir nog fullt upp imorgon så vi önskar alla en riktigt God Jul nu!

 



kram kram

Av Holger Åhman - 22 december 2011 09:33

Hej!


Nu längtar jag till julafton! Tur att Loke kommer idag så jag får någon att leka med. Jag är hostig men igår var febern borta hela dagen. Idag är morgontempen lite hög men det verkar ändå bara vara förkylningen så det är huvudsaken att vi slipper ligga på sjukhus.


Imorgon fyller Malin år så då ska vi fira henne!!


Igår köpte vi ett par begagnade men jättefina längdskidor till mej. Jag har haft dem på mej hela kvällen igår och morgonen idag. Står i hallen och tar av och på, av och på, av och på...Längtar tills jag kan komma ut och använda dem!


kram kram

Av Holger Åhman - 20 december 2011 09:38

Hej!


Idag är jag lite hängig, grinade och hade ont i magen imorse men sen kom en massa slem upp, precis över frukostbordet!   Men nu känns det bättre, ligger runt 38 i temp och det känns nästan konstigt att få vara hemma och inte inlagd! Vi ser på film och myser. I eftermiddag ska jag till mormor och morfar en stund, då ska mamma och pappa fixa sista julklappssvängen.


kram

Av Holger Åhman - 19 december 2011 13:51

Hej!


Nu har vi varit på sjukhuset för provtagning och undersökning. Efter att provsvaren såg bra ut igår så fick jag och pappa komma hem och sova. Jag har haft 40 grader inatt men det känns som att det är förkylningen som har brutit ut. Jag har varit hostig och snorig ett bra tag nu så det var kanske dags. Jag har lite skydd i kroppen och crp var inte högt alls. Nya idag för att se så inte crp drar iväg för då är det någon infektion, men febern är bättre idag och jag är inte lika glansig på ögonen och har inte ont i kroppen längre.


Dagens provsvar har inte kommit men undersökningen gick bra och hon hittade inget fel på mig. Vi måste ju även veta vilken dos cellgifter jag ska ha.


Jag är sugen att gå ut och leka i snön men jag får nog vänta tills jag är helt feberfri iaf.


Jag fick en julklapp från barncancerföreningen idag, ett presentkort på barnens hus! Toppen, vi åkte förbi där på hemvägen och jag valde så klart bilar. En lastbil och tre småbilar.


kram kram

Av Holger Åhman - 18 december 2011 18:04

Hej!


Idag har vi julbakat med Olle och hans familj, oj va mycket gott det blev! Fast jag och Olle tyckte det var roligare att leka. Vi var ut en stund och byggde snögubbe också!


Jag började bli trött och hängig och klagade på att jag hade ont i benen så då kände mamma på pannan och den var varm. Tempen var 38,9 när vi tog första gången så då var det bara packa ihop och åka till sjukhuset. Jag och pappa är där nu medan Alva och mamma är hemma. Det blev för sent för Alva som behöver sussa.


Jag tog med mig några bilar och en film så det blir nog myspys där uppe medan vi väntar på provsvaren. Hoppas vi får komma hem ikväll!


kram

Av Holger Åhman - 16 december 2011 15:56

Hej!


Idag har jag äntligen fått åka till Iggesund. Som jag har längtat. Farfar hämtade mej med tåget och jag var så trött att jag somnade direkt. Sove hela vägen så nu är det full fart! Vi har klätt granen och jag har fått lite julklappar i förväg...hi,hi...jag måste ha varit väääldigt snäll i år :)


Innan dess hann vi med att träffa Malin och Freja, härligt att få ses en stund!


Alva är hemma med mamma och pappa och imorgon kommer de och hämtar mej. Vi får se vem som åker. Ikväll blir det nog bara slappa för deras del, har varit mycket i veckan! Igår var vi på begravning för en släkting som gått bort. Jag och Alva var också med och det var jättebra.


Antibiotikan smakade bläää...hade fått i flytande form och det gick inte alls bra för mej att ta, så nu har de skrivit ut tabletter ist och det går nog mycket lättare.


På söndag ska vi till Olles familj och julbaka. Tradition varje år! Mamma ska göra chokladpraliner...vi får se hur det går   Jag och Olle gör nog något enklare.


trevlig helg!

kram

Ovido - Quiz & Flashcards