Alla inlägg under februari 2011

Av Holger Åhman - 28 februari 2011 08:40

Godmorgon!


Nu är vi uppe och hoppar, strax ska vi åka till Gudrun på sjukhuset. Det ser ut att bli fint väder idag så det blir en utedag!


Evelinas mormor (läs mer här: http://www.barncancerfonden.se/3344) i Skåne startade änglaproduktion till förmån till Barncancerfonden och snart har en miljon samlats in.
Nu gör en tjej i Norrland likadant och dom pengarna går till Barncancerföreningen Norra.

De är fantastiskt fina och så mycket bra som föreningen gör så vill jag gärna puffa för att köpa dessa. Perfekta som t ex en gå bort present.

  


Bilden är från ofsuss.se


Köp ängar här! http://www.ofsuss.se/Barncancerfonden.html

Av Holger Åhman - 27 februari 2011 13:42

Hej!


Då var vi hemma från fjälls, vi har haft en toppenvecka och jag har haft sååå roligt! Vi åkte hem mitt på dagen igår och mot eftermiddagen landade vi i Tunadal igen. Resan gick bra, vi stannade i Vemdalen och fikade innan vi körde vidare. Pappa har fått nackspärr så mamma fick köra. Tur att den kom sista dagen iaf men ändå synd för det blev ingen skoterhyrning då inte pappa kunde köra.


Idag har vi varit hos mormor och morfar och ätit lunch. Jag har hjälpt till med både matlagning och disk! Alva har också varit här...hon har mest sovit och tittat upp lite grann ibland.


Imorgon är det provtagning igen, jag har varit pigg sen jag slutade med antibiotikan så vi tror att allt är som det ska. Min ena cvk slang har slutat fungera..vi använder den andra så länge så får vi se om vi måste göra något åt den som inte fungerar eller om den andra håller hela vägen.


Nyduschad  

kram kram

Av Holger Åhman - 25 februari 2011 07:59

Godmorgon!


Idag är det mildare väder ute, vi funderar på att hyra skoter och åka lite. Det vore häftigt!! Undra om jag törs åka..


Ikväll kommer Marianne och Kurt hit och äter middag med oss, det är farmors syster och hennes man, de har husvagn här uppe och brukar vara här ofta.


Vi målar

  


    

Av Holger Åhman - 24 februari 2011 16:26

Hejsan!


Idag är sista dagen jag behöver äta antibiotika för den här gången. Det är bra för den här smaken gillar jag inte så det är inte lika lätt att få mig att ta den som det är med de andra medicinerna. Doktorn som sa att den här smakar godis så den brukar barn gilla...men inte jag...däremot så går cellgifterna i hur lätt som helst! Undrar om behandlingen påverkar smaklökarna...?


Idag har mamma, pappa och farmor varit in och handlat taccos till imorgon. Då blir det fredagsmys i stugan. Sen var vi ut och åkte pulka medan mamma och pappa tog en liten tur på längdskidorna. Vinden har mojnat mot eftermiddagen, imorse var det nästan storm!


Nu har jag följt med grabbarna och bastat, jag var med igår också och gillade att sitta i värmen och surra.


kram kram

Av Holger Åhman - 23 februari 2011 14:52

Hej!


Idag är det kallt igen men solen tittar fram mitt på dagen. Vi har klätt på oss och varit ut och åkt pulka! Det var superkul, vi åkte både tefat och snowracer. Det blåser här så det biter i kinderna.


  


Inne leker vi med bilar, spelar spel och umgås. Vi har gjort en loppa som vi leker massor med. Sen leker vi också gissa djuret, då ska man härma ett djur och sen ska den andra gissa vilket. Det är jag och morfar som kommit på den leken.

Här är jag en orm!

  


Ett repotage som tidningen Barn och cancer gjorde för ett tag sedan används nu på sidan www.1177.se som är en bra sida för att få information om t ex olika sjukdomar. Här är länken till sidan. http://www.1177.se/Vasternorrland/Tema/Cancer/Cancer-hos-barn/Andras-upplevelser/Reportage-Farfar-betyder-avlastning-och-lek/ 


Jag och farmor myser

  

Av Holger Åhman - 22 februari 2011 20:00

Hej!


Nu har vi gjort första dagen här i fjällen, det var -23 när vi vaknade så vi fick vänta med att gå ut till fram på förmiddagen. Då tog vi med kälken och åkte till backen. Elliot, Oliver och J-O åkte slalom och vi åkte kälke i lilla backen brevid. Sedan grillade vi korv och efter det hade solen försvunnit och då blev det kallt snabbt så vi skyndade oss hem till stugan igen.


Mamma hann med nån kilometer på längdskidorna iaf och sedan har vi bastat.


Imorgon hoppas vi på att kunna vara ute igen!


kram


Av Holger Åhman - 21 februari 2011 17:22

Hej!


Proverna såg bra ut idag så vi fick tillåtelse att åka till fjälls! Nu har vi kommit fram och börjat med middagen. Det blir nog en toppenvecka! Imorgon vill jag vara ute hela dagen och busa i snön.


Mamma och pappa ska försöka åka lite längdskidor, om det blir sol kan vi gräva ner oss och sitta och njuta bara.


Ikväll blir det en bastu och så ska jag leka med Elliot och Oliver.


kram kram

Av Holger Åhman - 20 februari 2011 17:51

Hejsan!


Idag laddar vi inför fjällresan. Vi har packat och så har vi varit ute en stund och testat pulkan. Den fungerar bra! Sen har vi varit och köpt tefat också som vi kan åka på i fjällbackarna. Jag är fortfarande pigg och feberfri.


Snart blir det till att sova. Imorgonbitti kommer farfar hit med tåget. Vi hämtar honom och sedan åker vi till sjukhuset för att ta prover. Vi vill gärna vänta på provsvaren innan vi åker till fjälls, så vi åker hem till Tunadal en stund först och sedan drar vi mot fjälls!


Nu har jag duschat och det var superskönt.  

Ovido - Quiz & Flashcards