Alla inlägg under februari 2012

Av Holger Åhman - 27 februari 2012 17:59

hej!


helgen har varit bra, jag har varit och hälsat på farmor och farfar och fått träffa j-o, Annika och William och Elliot.


Idag var det dags för provtagning och sedan lekterapin. Proverna såg bra ut och det blir samma dos igen. Eller bra kanske är fel ord egentligen för mina värden är ju aldrig bra, de är ju alltid lägre än andra barns, men det ser ut som det ska och då tycker vi att det ser bra ut. Malte och Kricka var där idag så det var lite extra kul tyckte jag! Mot eftermiddagen blev det en tur till Thea, vi hade bio där hemma med Nalle Puh, saft och popcorn. fasst vi hade inte tid att sitta still särskilt länge..


Imorgon blir det bad på himlabadet igen, då kommer J-O, Annika, William, Oliver och Elliot också! På eftermiddagen blir det sjukhusbesök igen för då är clownen Duff Duff där och han gillar jag!


kram kram


Av Holger Åhman - 22 februari 2012 13:44

Hejsan!


Idag har vi haft en jättebra dag på himlabadet. Det är första gången jag var där och det var hur kul som helst! Jag älskar ju att bada och vi åkte vattenkana och simmade i massor. Alva var också med, hon var väldigt avvaktande i början men efter lunchen så blev det full fart! Sedan var det helt omöjligt för henne att hålla ögonen öppna på vägen hem, vi sover nu båda två.


En dålig nyhet vi fått är att en av de som går under behandling här från Sundsvall har fått ett återfall och fick åka akut till Umeå i söndags för att påbörja en ännu intensivare omgång cellgifter och efter det är det benmärgstransplantation som gäller. Vi håller verkligen tummarna att det går bra för honom!


Alva fick prova en kaka i solen igår, det var ju helt fantastiskt väder och vi var ute och busade hela eftermiddagen!


 

Av Holger Åhman - 20 februari 2012 08:11

Igår när jag skulle sova sa jag: pappa, jag skulle aldrig klara mej utan lekterapin på måndagar.

hi,hi...det är tur att jaggillar sjukhuset! Mitt andra hem.


Vi hittade lite fler bilder, från morfars 60 års dag! Sen en bild på Willam från besöket igår!

           




Av Holger Åhman - 19 februari 2012 18:45

Hejsan!


Det här har varit en riktig superhelg! Malin, Gustav, Freja och Loke sov här från fredag till söndag och jag har busat massor. loke och jag har verkligen lekt massor med varandra, vi åker på semester, kör bil, springer runt och skrattar massor. Föräldrarna badade lite tunna både fredag och lördag kväll. Men lördag var mamma och moster iväg med morfar och firade hans 60 års dag! lite spa och sedan middag, härligt!


På eftermiddagen idag kom J-o, Annika, William, farmor och farfar på besök!! Jag lekte med farmor och farfar och mot kvällen blev det maxmål och mys innan de åkte hemåt till Iggesund. Jag ville inte att de skulle åka men vi ska ses snart igen!


Imorgon är det provtagning och lekterapin som vanligt på måndagar. men nu är jag tröööött...godnatt!

       

Av Holger Åhman - 16 februari 2012 13:29

hejsan!


Idag är en stor dag för morfar fyller jämt! 60 år och det ska vi fira idag. Loke, Malin och Freja är här på besök och jag har busat med Loke både igår och idag. Imorgon kommer Gustav också och vi ska bada lite tunna här hemma och ha det mysigt. Jag och Loke ska sova i samma rum! Jag längtar efter det. Vaknade två inatt och var redo att åka till Loke! men det ville inte mamma och pappa då...konstigt tyckte jag..


Jag har fått samma dos igen, hade lite crp och lite högre värden så nån liten förkylning kanske är på gång eller nån infektion men det hoppas vi inte att det är. På dagis går det FORTFARANDE vattkoppor och nu är det flera barn som har dem så vi väntar...och väntar..och väntar..   

Av Holger Åhman - 14 februari 2012 07:11

 Hej!


idag är det alla hjärtans dag och det måste vi fira så klart. Det blir pannkaka och sedan har jag önskat att vi ska leka med bilarna hela familjen så det ska vi göra!


Igår var vi på sjukhuset, det gick bra. jag har blivit så duktig att ta stick i fingret! mamma och Alva var också med och Alva gillar att vara på lekterapin hon med. Vi var där och busade efteråt som vi brukar! Hampus gick i skola men kom ut på rasterna och busade med mig.


Ha en bra alla hjärtans dag!


kram kram

Av Holger Åhman - 11 februari 2012 08:26

Godmorgon!


Då var det helg, jag och Alva sover hos mormor och morfar inatt. Pappa är på en liten helgtur för att slappna av lite grann och mamma fick en trevlig kväll med en god vän igår.


Alva går mer och mer och det är full fart. Vi får försöka hänga med och se till så hon inte får tag i våra grejer! Telefoner och datorer är i riskzon :)


Ikväll ska vi ha lördags mys med mamma och imorgon hittar vi nog på något skoj. Kanske det blir ut i pulkbacken!


kram kram



Av Holger Åhman - 8 februari 2012 20:01

Hej!


Idag har varit en superdag! Jag, mamma och Alva har varit på drakborgen med Malte, Hampus och Annika! Oj va skoj!! Vi sprang och busade hela dan, kom dit klockan tio och åkte hem halv fem. Jag har inte ens behövt sova idag. Vaknade fem imorse gjorde jag för jag var spänd på att få åka iväg...nu sover jag och Alva som stockar.


Hon tyckte också det var sååå kul, skrattade och busade. Vi fick verkligen tvinga henne att sova en stund, men vips var hon vaken igen och det var full fart. Hon går ganska mycket nu och blir allt stadigare. Hon är vår lilla solstråle  


Proverna såg bra ut den här veckan också, samma dos cellgifter. Imorgon och på fredag är det antibiotika som vanligt. Jag blir nästan besviken de kvällar jag bara ska ta en tablett...det är kul med många.


kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards