Alla inlägg under april 2011

Av Holger Åhman - 8 april 2011 12:52

Hej!


Idag blir lillasyster Alva tre månader. Hon har fått varit på bvc och tagit sitt första vaccin. De va inge roligt att få spruta tyckte hon men nu har hon somnat och ligger ute i vagnen.


Jag och pappa ska åka till Iggesund idag! Vi ska vara hos farmor och farfar i helgen. Vi väntar på att min kusin ska komma också, J-O och Annikas bäbis, men vi har inte hört något än...spännande! Mamma och Alva ska vara hemma i Tunadal. Vi hoppas Alva slipper få feber av sprutan.


Hoppas ni får en bra helg!


kram

Av Holger Åhman - 7 april 2011 11:00

Hej!


Idag är det regn ute, snön försvinner i ett huj! Men vi är inne och pysslar på, jag och pappa bygger lego...eller mest pappa och jag klättrar på honom och hoppar omkring. Alva ligger på sin favoritplats, i babygymmet. Imorgon är hon tre månader! Å snart fyller jag tre år också! På långfredagen.


I eftermiddag ska jag få åka till mormor och morfar och leka. Det blir kul det! Jag pratar mycket om min cvk nu, om hur det blir om vi ska ta bort den. Det är mycket tankar som rör sig i huvudet, den är ju liksom en del av mig nu. Men jag ser fram emot att få bada i sommar och då måste den ju bort.


kram och hej!

Av Holger Åhman - 6 april 2011 14:51

Hej!


Idag har vårsolen varit framme. Jag har varit ute och lekt så klart i min vattentäta overall, plaskat i alla vattenpölar som finns och hjälpt pappa ute på baksidan att skotta fram lite snö så det smälter. Sen slumrade jag gott en stund.


Alva har fått ett babygym som hon gillar jättemycket!  

Av Holger Åhman - 5 april 2011 19:00

Hej!!!


Idag har jag härjat och busat med farfar både inne och ute.

vi började inne med kurra gömma och att springa mellan köket och vardagsrummet sedan blev det att leka med bilar.


När jag sovit en stund så gick vi ut i det underbara vädret och lekte i vattenpölar och i den snöhög som finns kvar.


Nu har vi precis ätit kebab och pizza här hemma (mums).


Det blir lite film nu med farfar innan han skall åka hem till Iggesund men vi kanske skall åka dit till helgen och hälsa på och då skall jag hoppa i deras soffa   


Nu skall jag sätta mig på soffan

Ha det bra


Kram

Av Holger Åhman - 4 april 2011 16:28

Hejsan!


Nu har farfar kommit på besök, han stannar till imorgon! Vi ska gå ut och leka i alla vattenpölar nu. Vi hämtade honom från tåget och sen fick han följa med till sjukhuset för att jag skulle ta prover. Jag skulle prova med stick i fingret idag men tordes inte riktigt, jag ångrade mig i sista stund så vi tog på pappa ist.


Solen skiner idag, det blir ljusare och ljusare och det är så skönt. Alva växer så det knakar. Hon ler och skrattar när jag kommer och busar med henne. Hon är lite killig!


kram

Av Holger Åhman - 3 april 2011 19:24

Hej!


Nu är vi hemma igen, det är alltid skönt att komma hem. Men det har varit en fantastisk helg! Barncancerföreningen Norra fyller 30 år och det firades med stort barnkalas igår. Vi fick fiska fiskdam, leka lekar och äta tårta.


Under helgen hade de olika rum där det fanns några tjejer som tog hand om oss barn. Det var ett pysselrum, ett spelrum, ett filmrum och ett rum där man kunde läsa mm. Toppen var det! Jag hittade några kompisar som jag lekte med. Alla var så snälla, pratade och busade med mig!


Sen kom Västerbotten Kuriren och intervjuade mig och min familj så vi ska vara med i den också:)


För de vuxna var det föreläsningar om bl a cancer. Sen var det årsmöte och lite annat. Middag med underhållning var det på lördag kväll. Vi barn fick hamburgebuffe och glass till efterätt. Jag hittade korv också!


Sen har receptboken som jag var med i kommit ut nu. Det var de recepten vi fick vara med och provlaga på Umeå sjukhus när jag var där för behandling. Jag var med på flera bilder!


         


Av Holger Åhman - 2 april 2011 18:27

Hej!


Idag har varit världens roligaste och spännande dag! Jag har så mycket att berätta men så lite tid. Vi ska snart iväg på middag nämligen. Det är hamburgebuffé för oss barn och de vuxna ska få fin tre rätters middag.


Jag berättar mycket mer morgon! Här är iaf två bilder från dagen.

  Här är jag finklädd inför middagen.  

Av Holger Åhman - 1 april 2011 18:18

Hej!


Nu har vi kommit till Umeå, det är jätteskoj! Jag springer runt och pratar med allt och alla. Det finns en lekhörna här där jag kan vara. Anna har varit där och lekt med mig! 


Nu ska vi ner och äta mat, vi ska få buffé idag. Imorgon är det olika aktiviteter, bl a föreläsningar och årsmöte och på kvällen blir det middag. Det är härligt att bo på hotell!


Vi hörs imorgon!


kram

Ovido - Quiz & Flashcards