Alla inlägg den 8 april 2012

Av Holger Åhman - 8 april 2012 19:09

Hejsan!


Det blev en kort semstertripp för mamma och pappa och en kort tur till farmor och farfar för mej. Alva fick feber natten mot lördag och då tänkte vi ställa in allt, men eftersom hotellet redan var betalt och Malin och Gustav gärna tog Alva ändå så bestämde vi oss för att åka. Jag hoppade av hos farmor och farfar och resten av familjen fortsatte söderut. På natten mot söndag vaknade jag och hade svårt att andas, lät som krupp nästan. Jag fick andas in ånger från varmvatten och det lättade men på morgonen var febern på 39,6 så det var bara att åka mot sjukhuset i Sundsvall.


J-O var så snäll och ställde upp med skjuts. Både farmor och farfar följde med medan mamma och pappa fick packa sina väskor igen, hämta Alva och sedan åka mot sjukhuset till mej. Farmor och farfar stannade med mig hela dagen. De satte in en slang i armvecket ifall jag skulle behöva antibiotika och tog prover. Men proverna såg bra ut och värdena var ok, det finns lite i min kropp som jobbar! Så vi får sova hemma inatt. Superskönt! Om det blir värre så får vi åka in igen annars är det tisdag som gäller för nya prover.


Alva får sova hos mormor och morfar inatt. Hon är också hängig men lite bättre iaf. Hon hostar och det hörs att det gör ont! Hon gråter en skvätt..men är så snäll annars.


kram och hej så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards