Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Holger Åhman - 9 mars 2012 18:55

Hejsan!


Vi blir kvar på sjukhuset ett tag till, mamma och jag sover här inatt. Jag har fortfarande feber..strax under 40 och mina värden var ännu lägre nu än i måndags. 0,3 i netrofila och 0,8 i totalvita. Så de har satt in antibiotika intravinöst och det ska jag ha tre gånger per dygn.


Vi har köpt hit fredagsmys och jag hann typ smaka på en godig och sedan somnade jag. Jag är sååå trött.. Men det gick bra att sätta nålen i armen iaf! Grinade inte ens nått. Det gör ont bara när vi råkar komma åt den. Vi försökte först sätta den vid handleden eftersom jag förmodligen måste ha den ett par dagar så går det lättare att leka och så då...men de hittade inga bra kärl att sticka i så det fick bli armvecket ist.


Pappa och Alva har också varit här idag. Vi är isolerade till mitt rum men det gick bra ändå, Alva hade skoj här inne och jag blev glad av lite sällskap.


Så klockan tolv inatt är nästa dos och sedan åtta imorgonbitti. Sedan blir det förmodligen nya prover imorgon för att se hur jag ligger till.


kram kram

Av Holger Åhman - 9 mars 2012 07:34

Hejsan!


Idag vaknade jag med feber och eftersom mina värden var så låga i måndags så måste vi åka upp direkt och ta nya prover. Jag klagar på ont i kroppen och huvudet men är ändå ganska pigg tycker vi. Mamma åker med mig till sjukhuset och pappa stannar hemma med Alva. Eftersom vi säkert blir isolerade där uppe så blir det enklare så och så slipper vi utsätta Alva för rs viruset som verkar vara mycket av där uppe nu.


Mamma som skulle jobba idag! Men inte så mycket att göra. Vi får se om det blir någon antibiotika eller om jag klarar mej från det.


Jag skriver och berättar mer imorgon.


kram

Ovido - Quiz & Flashcards