Alla inlägg under januari 2010

Av Holger Åhman - 26 januari 2010 10:17

godmorgon!


Igår var det snabba ryck, vi var in till sjukhuset klockan 13 för att få antibiotika och då kom läkaren och sa att vi skulle åka till Umeå. Så det var bara att packa väskan och åka! Vi fick sova på patienthotellet hela familjen då det är dåligt med platser på avdelningen. Inatt ska vi dela rum med två andra familjer, för vår del går det bra men det kanske blir värre för dem för jag ska sövas imorgon och får inte äta något inatt! Då kan det bli livat!


De har tagit prover nu på morgonen och vi hoppas att de har gått upp då pass att de kan sätta igång med behandlingen idag. I så fall är vi kanske hemma till helgen igen.


hejj så länge!

Av Holger Åhman - 25 januari 2010 08:02

hej!

Vi blir kvar idag igen, mina värden har gått uppåt lite men inte tillräckligt. Neutrofila ligger på 0,3 och de måste över 0,5 om det ska bli någon behandling. Idag får vi permis mellan proverna och antibiotikan så vi kommer mest att vara hemma. Jag är pigg och vill gärna vara uppe och leka.


Nu ska vi åka hem och väcka pappa!


kram

Av Holger Åhman - 24 januari 2010 16:49

hallå där!


Idag har jag varit med min kusin Loke. Vi har lekt på golvet hos mormor och morfar! Vi åkte hit på permissen en stund för att hälsa på.


    

Av Holger Åhman - 24 januari 2010 11:49

ja då var det söndag och vi skulle ha åkt till umeå för behandling men mina värden är för låga så jag kan inte åka dit utan får stanna här på sundsvallssjukhus några dagar till.

Vi får hoppas dom går upp igen ganska snart så jag får göra min behandling så jag inte hamnar efter i behandlingsschemat.


Nu ligger jag och mamma på sängen och vilar lite grann jag är lite trött för jag har ju tvättat 6st bilar idag och en traktor   .


Vi får snart åka hem på permission till ikväll då jag skall få antibiotika igen...


Kram så länge /Hogge

Av Holger Åhman - 23 januari 2010 08:47

godmorgon!


Jag är fortfarande pigg och glad även om vi bor på sjukhuset. Idag håller vi tummarna för att mina värden är bättre så kanske vi har en chans att komma iväg imorgon!


Idag ska jag till mormor och morfar en stund medan mamma, pappa, moster Malin, Tanja, Jens och Olle ska ut och äta indiskt. Jag är lite avis på Olle som ska få leka i lekrummet där, önskar jag hade kunnat följa med!


kram

0,0

Av Holger Åhman - 22 januari 2010 10:22

Hej!


Inatt har vi sovit på sjukhuset igen. Vi fick lite permis igår och var hemma några timmar, det var skönt. Det får vi säkert idag också. Igår och idag är mitt neutrofila värde på 0,0 så det ser segt ut att få komma iväg till Umeå. Men man vet aldrig, det kan vända snabbt!


Ikväll ska pappa iväg en sväng och spela lite mjuktennis med grabbarna och imorgon ska både mamma och pappa ut och äta! Det är roligt med lite avbrott i sjukhusvardagen.


Vi hörs imorgon!



Av Holger Åhman - 21 januari 2010 09:09

hej igen!


Vill bara tala om att jag är så pass pigg att jag vill leka idag! Vi får hitta på det som går här på rummet, som det här!


Bada och tvätta mina bilar är skoj!

  

Av Holger Åhman - 21 januari 2010 07:12

godmorgon!


Vi är fortfarande kvar på sjukhuset, jag sitter i sängen och äter köttbullar. De var in och tog nya prover sex imorse så nu är det bara vänta på provsvar. Idag ska svar på svininfluensan komma också. Jag hade ingen feber imorse så det känns bra! Jag är ganska pigg och glad och längtar hem så jag får leka lite. Vi kan ju inte gå utanför rummet då jag är så infektionskänslig så det finns inte så mycket att göra här. Men vi leker med mina bilar i sängen och tittar på film så det är mysigt.


Jag fick en teckning med posten här om dagen. Det var en teckning som jag målat på dagis, jag längtar tills jag kan vara där igen!


Ha en bra dag allihopa!



Ovido - Quiz & Flashcards