Alla inlägg under maj 2011

Av Holger Åhman - 14 maj 2011 18:43

Hej!


Idag har vi varit på Drakborgen, oj va kul! Jag åkte rutchkana hela tiden! Fast det var mycket folk där så vi stannade inte så länge. Barncancerföreningen bjöd på lunch och dricka.

 

Sen åkte vi till mormor och morfar en stund och busade, å nu är jag supertrött! Blir snart godnatt! Mamma ska iväg ikväll så jag blir hemma med pappa och Alva. Det blir mysigt det.


På måndag har vi operationstid, jag ska ta bort min cvk. Det blir spännande, tänk att kunna bada i sommar!


kram

Av Holger Åhman - 13 maj 2011 12:55

Hej!


Idag har vi tagit det lugnt, vi har varit ute en stund på förmiddagen, sedan ätit lunch och nu ska jag sova. Mamma är fortfarande hängig och det regnar då och då ute så vi blir nog inne och leker i eftermiddag.


Imorgon ska vi på drakborgen med barncancerföreningen, det ska bli superskoj! Jag har aldrig varit där då det är stor smittorisk så det ska bli toppen att få prova på. Har hört att det ska vara skoj!!


trevlig helg!

Av Holger Åhman - 12 maj 2011 14:50

Hej hopp!


Idag har vi planterat lite på förmiddagen. Jordgubbsplantor, humle och lite kryddor. härligt med färska kryddor i sommar! Mamma har ont i halsen och är förkyld så hon fick gå in och vila efter planteringen. Hon får hålla sig på lite avstånd från mej så inte hon smittar ner mig med nått! Men det är inte lätt!! Att hålla sig på avstånd alltså... ;)


Nu ska jag följa med pappa ut i skogen en sväng och fota lite. Alva får sova i vagnen en stund ute på altanen medan mamma vilar på soffan.


Här låg vi och pratade imorse!

 

Av Holger Åhman - 11 maj 2011 10:10

Hej!


Igår jobbade vi ute på tomten, jag tyckte det var såå kul! Sprang med min skottkärra, fyllde i jord och löv och körde till rätt ställe. Mamma hann knappt svälja maten när vi åt så ville jag att vi skulle iväg och jobba igen! Vi grillade så klart, det ska vi göra massor i sommar! Tänk att få vara hemma en sommar när jag mår ganska bra, det blir härligt det!


Alva mår också bra, hon växer och växer och växer! Jag är fortfarande lika förtjust i henne. Kramas och är snäll, när hon gråter så hjälper jag henne.


Idag har det åskat, oj vad det smäller!


Här är bilder från gårdagen.

     

Av Holger Åhman - 10 maj 2011 08:47

Hej!


Mina värden är tillbaks på det de brukar så vi har fått gå upp till den dos jag brukar ha igen den här veckan. Nya prover på måndag!


Nu myser jag i pyamasen och tittar på lite tv. Vi har klippt lite i mitt hår igen, jag har inte så långt tålamod så vi har fått ta lite i taget.


     

Av Holger Åhman - 9 maj 2011 12:53

Hejsan!


Det gick bra igår på sjukhuset, det blev en lång kväll och jag kom sent i säng men värdena var ok så vi fick åka hem och sova hemma. Det var varigt så de fick tvätta ordentligt och en läkare från urologen fick komma och titta. Men så länge jag inte får feber så får vi vara hemma. Vi ska tvätta och spruta in vatten tre gånger per dag.


Idag har jag klippt mig för första gången sen jag tappade håret! Jag blir så varm och svettig och nu var det dags för lite sommarfrisyr tyckte vi.


Av Holger Åhman - 8 maj 2011 18:28

Hejsan!


Nu har vi kommit hem igen. Mamma, morfar, mormor och Alva hämtade mig hos farmor och farfar. Sedan bar det hemåt. Alva tyckte nog att det var jätteskönt att komma ur bilen och slippa sitta fast mer. Hon pratar på och är jätteglad här hemma.


Pappa och jag har åkt upp på sjukhuset en sväng för att ta prover och låta en läkare kolla på mig. Jag är röd och svälld på snoppen och eftersom värdena var lite lägre nu så vill de kolla att jag inte behöver någon antibiotika. Vi behöver nog inte stanna kvar. Imorgon har vi ju provtagning igen nere hos Gudrun!


kram kram

Av Holger Åhman - 7 maj 2011 21:06

Hej igen.....


Idag vaknade jag 06.15 i Iggesund och feberfri idag (härligt) då ropade jag till farmor att nu måste vi kliva upp.


När vi ätit frukost var det dags att gå ut och leka för det var ju vattenpölar kvar ute och det har ju varit härligt väder med.

När vi lekt en stund var det dags att gå och handla lite till lunch och middag när vi kom från affären så hade några tjejer satt upp banor för kaninhoppning och det var ju kul att se på..     Efter hoppningen var det dags för lunch och sen var vi upp på farmors dagis och lekte i deras lekpark det är så himla roligt.


Imorgon kommer mamma och Alva och mormor och morfar att hämta mig när dom åker från stockholm för pappa åkte hem idag till sundsvall..


Sov gott mina vänner

Ovido - Quiz & Flashcards