Alla inlägg under juli 2011

Av Holger Åhman - 23 juli 2011 08:54

Hej!


Idag ska jag få vara hos Astrid och Pelle ute i deras stuga på Alnön. Mamma och pappa ska gå på fotboll och Alva får följa med. Det ska bli roligt!


Jag vill jättegärna ha en sån där stor studsmatta, sån som Oliver och Elliot har! Igår sa jag så här..."Vi kan ta Elliots och Olivers studsmatta...så kan de köpa en ny" ha,ha..ett bra förslag tyckte vi!


En annan skön kommentar i bilen när vi åkte till Gavik. Lillasyster var jäääätte trött men höll sig vaken länge i bilen ändå. Pappa tittade fram från baksätet och sa "Jasså, hon har inte slocknat än". Holger svarar "lyser hon? Är hon tänd?" hi,hi..


kram kram

Av Holger Åhman - 22 juli 2011 15:47

Hejsan!


Nu har jag varit lite slö med bloggningen igår men vi var till Gavik och hälsade på några kompisar till mamma och pappa. Vi for på morgonen och kom hem sent på kvällen...vi hade jättetrevligt, fick mat, åkte båt, jag badade och busade en hel massa med Per och Helene!


Idag är vi lite trötta så vi blir hemma. Farfar har kommit på besök!! Jag har längtat efter honom. Snart får jag träffa farmor också..hon hade skickat med både smultron och tomater till mej. Mina favoriter!


På förmiddagen var Molly med familj på besök...jag hade otur och klev på en geting...och grinade utav bara den. Sen kunde jag inte gå på foten på ett bra tag och var ledsen ganska länge...men vi hann med att busa lite innan hon åkte hem iaf!

 Redo för båttur!

  Per skjutsade runt mej i en skottkärra!   Det fanns en massa djur i Gavik...tyvärr en massa ormar...men en söt liten hermelin också!   Blev lite lunch innan jag skulle gå och sova.  

Av Holger Åhman - 20 juli 2011 17:30

hejsan!


Idag har vi haft en härlig fömiddag med bad i lilla poolen ute på altanen. Vi har plockat smultron och hallon som vanligt.


Sen har vi varit till Alnön för att hälsa på Laila, Pelle och Hanna. Lilla prinsessan Hanna har nyss fyllt två så vi uppvaktade henne lite och fick fika. Sen lekte jag med hennes leksaker, hon har ett stort bollhav inne som jag fick leka i!!


Nu när mina värden är bättre igen så kanske vi kan hälsa på Dagis! Det är fullt upp den här veckan men nästa vecka hoppas vi att jag mår lika bra som nu så ska vi nog kunna ta en tur.


Alva var också med, här är hon på baksidan imorse och sen är vi med båda två.     

Av Holger Åhman - 19 juli 2011 17:11

Hej!


Idag har vi varit och hälsat på Hugo och hans mamma Maria och lillebror Max! Hugo är nästan lika gammal som mej och hans lillebror är nästan lika gammal som Alva. Sen var Millan där med Carl och Sofia var där med sin Axel. Så det var en massa bäbisar! Thea var hos sin farmor och farfar så henne får jag leka med en annan dag. Det var riktigt kul, jag och Hugo lekte jättebra ihop och hade så roligt! Lekte med bilar och så fick vi bada i deras pool!!! Det var mitt första dopp i en pool och jag ville inte alls kliva upp! Fast jag var tvungen för mina läppar var alldeles blåa..


Allt är bra med mig annars...jag har fått lite utslag i ansiktet och vi tror att det är jordgubbar som ställer till det. Det kan även vara ett av cellgifterna jag får som gör att utslagen kommer har sköterskan på sjukhuset berättat...så det hänger nog ihop allting! Det har varit riktigt röda och i nästan hela ansiktet...men nu börjar de bli bättre. 


Sen glömde vi krossen som vi använder när jag ska få medicin på kvällen i Resele, så jag har börjat svälja tabletterna hela! Det är inga problem...går jättebra! Det är ju kanonbra för då vet vi att jag verkligen får i mej allt jag ska ha...annars är det ofta lite som fastnar i sprutan och så...


  Jag och Hugo!   Alla bäbisar  

Av Holger Åhman - 18 juli 2011 17:15

Hej!


Idag har vi varit och tagit prover och det såg bra ut igen. Skönt! Gudrun var tillbaks från semestern och tog stick i fingret på mig och det gick jättebra! Sen åkte jag och mamma till birsta för att köpa en pyamas till Alva. Jag valde färg och sen åkte vi en massa rulltrappa innan vi åkte hem till Tunadal.


På eftermiddagen har vi varit ute i regnet och sprungit i vattenpölarna. Sen blev det bad i badkaret och lite mys i soffan. om vattenpölarna är kvar imorgon ska jag nog köra lite fyrhjuling i dem!


kram kram

Av Holger Åhman - 17 juli 2011 20:26

Hej!


Här är lite bilder från de senaste dagarna.


Måste ut en sväng på balkongen i Resele innan jag kryper i säng

  kossorna vi tittade på!   Jag står vid fiket vi var till och tittar ut över älven. Det är såå fint!   Alva lika glad som vanligt   Hon fick åka lite fyrhjuling med mig imorse!   Men sen körde jag själv...hon hade ju ingen hjälm!  

Av Holger Åhman - 17 juli 2011 12:54

Hej!


Igår var en bra dag! Vi busade i Resele på förmiddagen och sedan åkte vi till ett jättefint café som finns där. Det ligger alldeles vid älven och har många uteplatser. Jag surrade med alla som var där och med personalen också, de var supertrevliga.

Det fanns en loppis där med massa fina saker, hit ska vi åka fler gånger när vi är i Resele!


Idag har jag varit ute och kört min fyrhjuling! Nu kan jag köra i vattenpölarna som blivit! Äntligen har vi kunnat ladda batteriet så jag kan brumma igen. Den är super!! Jag har en svart, snygg hjälm på mig när jag kör.


Om en stund kommer Thea hit! Jag längtar!


Det kommer bilder snart!

Av Holger Åhman - 15 juli 2011 18:25

Hej!


Nu är jag i Resele, mormor och morfars sommarhus. Jag har varit här sedan i tisdags och det har varit toppen. Här finns massa yta att springa och busa på...vi leker mycket tjuv och polis, kurragömma och så har jag suttit i mormor och morfars bil och kört! Fast på låtsas så klart, jag skjutsar morfar till olika ställen och sedan skjutsar han mig.


Sen finns det kossor en bit bort här, de har vi varit och tittat på! De kom alldeles nära och muade till mej!


Idag kom mamma och pappa hit. De ska sova här och sedan ska vi åka hem till Tunadal imorgon.


kram kram 

Ovido - Quiz & Flashcards