Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Knasig eftermiddag

Av Holger Åhman - 14 mars 2012 08:38

Godmorgon!


Idag är det sol ute och vi längtar ut från rummet. Håller tummarna för permis! Det blev ingen igår..det blev en lite besvärlig eftermiddag.


Först var vi på lungröntgen och allt såg bra ut! Sedan har läkaren bytt antibiotika eftersom febern är kvar så måste de prova något nytt. Nu får jag två nya antibiotika, ett tre ggr per dag och ett annat två ggr per dag. De tog då också nya prover för en ny odling och även prover för att skicka iväg och kolla olika virus. Men det tar en vecka att få svar på dem så de hjälper inte så mycket just nu utan de måste ändå fortsätta behandla mej som om det skulle vara bakteriellt. Proverna kunde inte tas ur slangen de satt i armvecket utan måste komma från ett "rent" ställe. Vi försökte emla olika ställen som de skulle sticka på (bedövningssalva typ) men det gjorde ont ändå, och inget kärl ville ge något blod så de stack på tre ställen, fick ut lite blod och sedan fick de ge upp. Huvudsaken de fick till den nya blododlingen, de andra proverna tog de ur den gamla slangen ändå.


Sedan fick jag plötsligt prickar över hela kroppen, såg alldeles flammig ut och mina kinder var röda hela dagen. Det skulle kunna vara femte sjukan som det heter, i så fall ett virus som jag bör klara själv. Det finns ingen bra behandling mot det så det är bara vänta och se.


Mot kvällen satte de igång den nya antibiotikan och då fick jag en allergisk reaktion, ansiktet blev knallrött och det tokkliade i hårbotten. De fick stänga av och vi fick vänta på läkarundersökning. De la sig ganska snabbt och de beslutade att prova igen fast mycket långsammare och då gick det bättre.


Febern låg på 38,6 när jag somnade igår.


Men idag känns det bättre! 37,4 som morgon temp så det är ju riktigt bra! Jag är pigg och önskar jag fick gå till lekterapin, men nu när de misstänker att det kan vara virus så får jag inte lämna rummet. Det är jobbigt att sitta still när jag är så här pass pigg.


Proverna var lite bättre också! vita klättrar lite och trombisarna hade också gått upp några pinnhål. Netrofila fortsätter envisas på 0,0.


Nu kom sköterskan in och jag ska få två antibiotika, det ena måste de sätta på halvfart nu ifall jag reagerar och då tar det TVÅ timmar...suck..hur skak jag kunna sitta still. Tur jag är van, så jag brukar göra som de säger :)


Här är jag lite prickig...syns inte så jättebra men.

 


Jag fick åka rullstol till röntgen, Alva fick också prova!

 

Hon trivs här, tycker det är roligt att gå i korridoren. Vi åt lite mandarin också.

   

Vi busar så gott det går i sängen

     

 
 
Ingen bild

Annika

14 mars 2012 10:00

Meeen vilken envis sjuka det var då. Håller alla tummar & tår vi får ihop (blir ju ganska många i den här familjen ;) ) att du ska få lite permis snart. Måste ju säga att du är otroligt duktig Holger.

Många krya på dig kramar från oss!!!
Annika, J-O, Oliver, Elliot & William

 
Maria

Maria

16 mars 2012 10:59

Men vilken liten kämpe du är Holger. Du får gå igenom så mycket och ändå gör du det ofta med ett leende. Jag och Hugo önskar så mycket att du får må bättre snart så du får komma hem till resten av familjen och leka och sova i din egen säng. Massor med kramar från Hugo med familj <3
PS: Be mamma kolla mailen så kanske det finns ett kort där ;)DS KRAM!!

http://misan80.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Holger Åhman - 15 februari 2014 17:08

Hej!   I föra veckan förlorade vi plötsligt min farmor. Vi saknar henne mycket och på fredag är det begravning. Vi har skrivit några rader till henne.   Vi hann aldrig säga farväl och adjö vi trodde inte att du redan skulle dö. Men vi vil...

Av Holger Åhman - 25 november 2013 01:06

Hej!   Nu är det bara några dagar kvar tills vi åker mot Bangkok och flyget hem. Vi åker tidigt på morgonen och är i Bangkok över dagen så vi får oss en liten överblick kanske av staden. Men helst är vi här och tar det lite lugnt med bad och god ...

Av Holger Åhman - 21 november 2013 14:18

Hej! Tiden går så fort här borta! Dagarna flyger förbi, vi badar, åkter moppe till lite olika ställen och igår var vi på en dagsutflykt till en stor park. Där fanns elefanter, sköldpaddor och annat skoj! Vi var på en show med elefanterna och sedan ...

Av Holger Åhman - 14 november 2013 03:09

Hej!   Igår var vi på utflykt, vi åkte till en ö där vi fick snorkla och titta på fiskar. Det var superhäftigt, tillslut vågade jag åka ut långt ut i vattnet och där fick jag titta på en massa skoj! Vi har träffat en hel del familjer här så några...

Av Holger Åhman - 10 november 2013 02:37

    Hej! Nuär vi iThaland. Vi har varit här en vecka och ska vara några veckor till! En hel månad ska vi vara kvar. Det ska bli så härligt! Vi har hyrt ett litet hus som ligger tillsammans med flera andra hus i ett nybyggt område i Ban Phe. Det ä...

Skapa flashcards