Alla inlägg den 30 november 2009

Av Holger Åhman - 30 november 2009 14:11

Det var visst idag jag skulle få cellgifter ändå. En påse hallonfärgat och en spruta med vincristin som det heter. Det blir en tuff dag men nu är jag så pass pigg så det behövs ingen sköljning säger doktorn, vilket innebär att jag bara behöver ha dropp i ca fyra timmar. Skönt! Då kan vi röra oss fritt sen!


Hejjrå!

Av Holger Åhman - 30 november 2009 08:35

hej!


Då var det dags för en ny vecka. Inga cellgifter idag förutom kortisonet, utan det blir imorgon. Då blir det en sån där knallorange påse som de ska droppa in i mej, det blir många timmars dropp då för det ska först in, sedan sköljas och efter det måste jag få motgift. Tar nästan ett dygn.


Nu börjar vi se slutet på denna period, med lite tur får vi åka hem en sväng om två veckor! Vi börjar längta riktigt mycket nu. Nästa måndag tar de det avgörande ryggmärg och benmärgsprovet och efter det får vi veta vilken riskgrupp jag tillhör och hur tuff behandlingen kommer att bli framöver.


Ikväll är det clown dax igen!


stor kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards