Alla inlägg den 10 november 2009

Av Holger Åhman - 10 november 2009 18:22

godafton,


Nu har jag varit inne här igen och läst alla fina hälsningar och meddelanden. Jag blir så glad och varm i kroppen, det ger mej nya krafter och massor med energi. Jag vill hälsa tillbaks till alla och vill att ni ska veta hur mycket jag uppskattar att ni följer med mej i det som händer.


Idag har jag fått post! Först fick jag ett paket av farmor, farfar, J-O (min gudfar), Annika, Oliver och Elliot. Två böcker med en massa läten som var jätteroliga, en mysig snuttetrasa och en tröja med bilar på. Tack!


Sedan kom ett till paket från Malin (mammas syster och min gudmor). Där fanns ett fotoalbum med massor av bilder på mej och mina närmaste. Vi har tittat massor på bilderna, jag pekar och mamma säger vilka det är. Jag känner igen allihop och blir glad när jag ser dem, speciellt glad blir jag när min kusin är medSkrattande


Jag har sluppit illamående efter cellgifterna men mitt blodvärde har sjunkit så nu får jag en påse blodplättar och en påse blod för att fylla på lite. Jag har sovit mycket idag och nu är det snart dags att sussa igen.


Här är en bild på mej i min nya tröja!

  

Av Holger Åhman - 10 november 2009 14:25

Jag vill berätta lite om vilka som ordnar för mig här på avdelningen. Det är Barncancer föreningen norra som hjälper till här med t ex lägenhet för annhöriga så de kan komma och hälsa på, fortbildning av sjukvårdspersonal, trivselaktiviteter på sjukhuset, leksaker, spel, syskonstöd, träffar för barn, ungdomar syskon och föräldrar och många fler saker som stöttar och hjälper barn med cancer och anhöriga till barn med cancer.

Det är verkligen guld värt för oss som är här!


Min familj har fått frågor från några som vill ge en stödjande slant dit och därför lägger vi ut postgironr här.

Postgirot dit är 90 30 80 - 0


/Holger

Av Holger Åhman - 10 november 2009 11:40

Hej hopp!!!


Då var det en ny dag här på sjukhuset jag känner mig ganska stark efter min första behandling med cellgifter.

Man måste ha humöret uppe för att jag och mamma och pappa skall fixa detta tillsammans det har vi bestämt oss för och jag tycker det är så roligt att läsa att alla mina kompisar är inne och skriver till mig.

Jag saknar er allihopa där hemma men jag är ju snart hemma igen efter den första behandlingstiden som är på 4-5 veckor.


Jag skriver snart igen KRAM /Holger

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards