Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Dagarna som varit

Av Holger Åhman - 6 november 2009 14:17

  

hej!


Först vill jag tacka för alla hälsningar och det stöd jag och min familj har fått i denna svåra stund.


Nu ligger jag och sover på mitt rum på barn 3 på sjukhuset i Umeå. Det har varit tre turbulenta dagar med intensivvård och operation. Efter att jag varit sjuk under några veckor men aldrig blev frisk från förkylning, feber osv fick vi tillslut åka till barnkliniken i Sundsvall där vi fick chockartat besked om stark misstanke om leukemi. Jag fick åka ambulans till Umeå med pappa och mamma som följde med. Här togs prover mm och på torsdag morgon sövdes jag för att ta benmärgsprov och ryggmärgsprov. Vid uppvaknandet orkade inte mina lungor riktigt med då jag fått lunginflamation så jag fick ligga kvar i respirator och fortsätta vara sövd på IVA (avdelningen för intensivvård). På morgonen idag var mina värden bättre och de har tagit bort respiratorn och jag fick vakna upp. Jag var omtöcknad och trött men glad ändå. Vi tittade på tv, drack vatten, åt en isglass och slutligen har jag fått i mej en flaska välling.

Några timmar senare har jag fått åka till min avdelning och här ligger jag nu och vilar tillsammans med mamma och pappa. Jag har redan börjat behandlas för min sjukdom och har svarat positivt på det kortison de gett min kropp. På måndag börjar den riktiga cellgiftsbehandlingen så vi samlar all kraft vi kan till dess.

Här är jag alldeles nyvaken efter respiratorn och sitter i mammas knä..

  

 
 
Ingen bild

Linda Hedin

6 november 2009 17:17

Massor av kramar på er!
Bra idè med bloggen! Djungeltrumman har gått som en jojo!
Kram igen!

 
Ingen bild

Millan o David

6 november 2009 19:10

Vi kommer att följa med er här! Tänker på er hela tiden!
KRAM

 
Ingen bild

Hasse,S

6 november 2009 19:28

Tjenix Holger kämpa på nu gubben det här fixar du. Alla pappas jobbar kompisar hälsar till er
Säg åt mamma & pappa att dom ska ta hand om varandra ;)

 
Ingen bild

Syster med familj

6 november 2009 19:34

Du och dina föräldrar finns i våra hjärtan. Så glad att få höra din röst idag :)

 
Ingen bild

Sandra & Henke

6 november 2009 20:01

Massa kramar till er alla tre! Vi tänker på er hela tiden.

 
Ingen bild

J-O & Annika

6 november 2009 20:30

Massor av kramar till er! Ni vet var vi finns om det är nåt vi kan hjälpa till med!
STORA KRAMAR FRÅN OSS

 
Ingen bild

Maria

6 november 2009 21:43

Holger, jag är otroligt glad att du mår bättre så att du, mamma och pappa kan samla kraft. Ge mamma och pappa en bamsestor kram från Viktor och mig!

 
Ingen bild

Anna, Andreas & Alrik

7 november 2009 23:17

Tusen miljoner kramar till er allihopa, vi tänker på er hur mycket som helst.

 
Ingen bild

Karin,Lena,Karin

10 november 2009 16:30

Hej Holger!
Det känns bra att få höra från dig. Du är en toppen kille som vi saknar jätte mycket. Ditt glada "Hej"betyder så mycket för oss. Kämpa på så du kommer snabbt tillbaka. Vi tänker jätte mycket på dig och din mamma och pappa. Kramar från fröknarna,Karin,Lena och Karin.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Holger Åhman - 15 februari 2014 17:08

Hej!   I föra veckan förlorade vi plötsligt min farmor. Vi saknar henne mycket och på fredag är det begravning. Vi har skrivit några rader till henne.   Vi hann aldrig säga farväl och adjö vi trodde inte att du redan skulle dö. Men vi vil...

Av Holger Åhman - 25 november 2013 01:06

Hej!   Nu är det bara några dagar kvar tills vi åker mot Bangkok och flyget hem. Vi åker tidigt på morgonen och är i Bangkok över dagen så vi får oss en liten överblick kanske av staden. Men helst är vi här och tar det lite lugnt med bad och god ...

Av Holger Åhman - 21 november 2013 14:18

Hej! Tiden går så fort här borta! Dagarna flyger förbi, vi badar, åkter moppe till lite olika ställen och igår var vi på en dagsutflykt till en stor park. Där fanns elefanter, sköldpaddor och annat skoj! Vi var på en show med elefanterna och sedan ...

Av Holger Åhman - 14 november 2013 03:09

Hej!   Igår var vi på utflykt, vi åkte till en ö där vi fick snorkla och titta på fiskar. Det var superhäftigt, tillslut vågade jag åka ut långt ut i vattnet och där fick jag titta på en massa skoj! Vi har träffat en hel del familjer här så några...

Av Holger Åhman - 10 november 2013 02:37

    Hej! Nuär vi iThaland. Vi har varit här en vecka och ska vara några veckor till! En hel månad ska vi vara kvar. Det ska bli så härligt! Vi har hyrt ett litet hus som ligger tillsammans med flera andra hus i ett nybyggt område i Ban Phe. Det ä...

Ovido - Quiz & Flashcards